Tarieven:

  • 1.465,00 €

De Biënnale van Venetië is tegelijkertijd moeder aller biënnales én de hoogmis van de actuele beeldende kunst. En dat in het decor van de sprookjesachtige lagunestad. 

Ralph Rugoff, directeur van de Hayward Gallery in Londen, is curator voor deze 58ste editie. Hij focust op de sociale functie van kunst, met aandacht voor zowel het esthetisch genot als inspirerend kritisch denken. De titel klinkt alvast veelbelovend en bijzonder actueeel: “May you live in interesting times”. De uitspraak zou teruggaan op een Chinese vervloeking, maar toegepast op vandaag doelt het op de manier waarop misverstanden, vertaalongelukken en nepnieuws verstrekkende gevolgen kunnen hebben de komende decennia. 

De Franse Gemeenschap staat in voor de Belgische vertegenwoordiging in 2019 en stuurt opmerkelijk genoeg twee Vlamingen naar Venetië. Het kunstenaarsduo Harald Thys en Jos De Gruyter brengen in het Belgisch paviljoen op de Giardini een ironiserend project Mondo Cane, letterlijk hondenwereld, met bewegende poppen.

Reisprogramma

Detailprogramma per dag volgt.

Amarant bezoekt uiteraard het hoofdprogramma in de Giardini en de Arsenale, maar maakt tevens een representatieve selectie uit het overaanbod aan locaties in de binnenstad. Met een rugzak vol gedocumenteerde en kunstkritische commentaren zal Joannes Késenne elke geïnteresseerde de nodige oriëntatie en background bieden.

Prijs

Tarieven:

  • 1.465,00 €

Voorschot

  • 650,00 €
  • Inclusief: lijnvluchten met Brussels Airlines, luchthaventaksen en security taks zoals gekend op 23/10/2018, luchthaventransfers per boottaxi, kaart voor openbaar vervoer (vaporetto en bus) gedurende het hele verblijf, verblijf op basis van kamer met ontbijt in Hotel Pesaro Palace****, toegang tot de geprogrammeerde sites, fooien, gebruik van headsets, begeleiding door Joannes Késenne, reisdocumentatie.
    Exclusief: citytaksen, annuleringsverzekering, vakantiepakket met bagage (= reis- en bijstandsverzekering) en alle persoonlijke uitgaven.
    We raden je aan in te schrijven voor 01/03/2019 om zeker te zijn van een plaats.

Supplementen:

  • 411,00 € i
  • 54,93 € i
  • 82,03 € i
  • 70,34 € i
  • 105,05 € i

Vervoer

Vliegtuig

Lijnvluchten met Brussels Airlines
Vluchturen (uren onder voorbehoud):
Maandag 22/07/2019
Brussel - Venetië 10:05 - 11:40 uur
Vrijdag 26/07/2019
Venetië - Brussel 16:50 - 18:35 uur

Accommodatie

Hotel Pesaro Palace**** https://www.hotelpesaropalace.it/

Reisdocumenten

Identiteitskaart

Reisgids

De reisgids, samengesteld door Joannes Késenne, wordt je voorafgaand aan de reis bezorgd.

Gezondheid

Voor een Amarantreis beschik je over een goede conditie. De dagprogramma's zijn vaak intensief en er wordt veel gestapt.

Verzekering

Je kan voor elke reis via De Buck Travel een verzekering afsluiten bij verzekeringsmaatschappij VAB.

Er zijn twee opties voor tijdelijke verzekeringen: de annulatieverzekering of het vakantiepakket met bagage. Geef bij inschrijving aan voor welk type je kiest. Beide verzekeringen moeten afgesloten zijn binnen de 15 dagen na de boekingsdatum van de reis.

De annulatieverzekering bedraagt 3,75% van de totale reissom.
Het vakantiepakket met bagage bedraagt 5,6% van de totale reissom.

Kies je liever voor een jaarpolis waarbij al je reizen – zowel groeps- als privéreizen – gedekt zijn, kan je daarvoor meer informatie opvragen bij De Buck Travel (amarant@debuckagency.com)

  1. ANNULATIEVERZEKERING

= Verzekering tegen annulatie, wijziging of onderbreking van reizen
= 3,75% van de reissom

  • Voor elke reis, wereldwijd en in België, vanaf één overnachting
  • Tot € 20.000 per verzekerde
  • Terugbetaling resterende vakantiedagen bij vroegtijdig stopzetten van reis door ziekte, ongeval of repatriëring

Voor een volledig overzicht: zie onze algemene voorwaarden VAB-Annulatieverzekering

Opgelet: wanneer je je reis moet annuleren, moet je dit zo snel mogelijk laten weten aan je reisorganisator, en dit ten laatste binnen de 48 uur na de gebeurtenis waarvoor je moet annuleren.

  1. VAKANTIEPAKKET MET BAGAGE

= Wereldwijde personenbijstand, bagageverzekering, annulatie- en reisonderbreking
= 5,6% van de reissom

2.1. Wereldwijde personenbijstand

  • Medische kosten tot € 1.000.000 terugbetaald
  • Na een ongeval in het buitenland: nazorg in België terugbetaald tot € 6.200
  • Repatriëring bij ziekte en lichamelijk ongeval (onbeperkt)
  • Dringende terugkeer bij ziekte, overlijden of ongeval van familie of schade aan het huis
  • Verlenging van verblijf als gevolg van medische redenen
  • Voor een volledig overzicht zie onze algemene voorwaarden VAB-Reisbijstand.

2.2. Bagageverzekering met verzekerde waarde tot € 1.250/persoon

  • De inhoud van je koffer is voor al je reizen van minstens één overnachting verzekerd tegen diefstal, beschadiging en verlies door de transportmaatschappij.
  • VAB komt bovendien tussen in de kosten om de eerste noodzakelijke voorwerpen terug aan te kopen.
  • Voor de VAB-Bagageverzekering moet de verzekerde alle nodige maatregelen nemen om zijn bagage te beschermen. Dit houdt onder meer in dat je waardevolle voorwerpen niet onbeheerd achterlaat. Ook opzettelijk toegebrachte schade of schade door slijtage valt niet onder de waarborgen.

2.3. Annulatie en reisonderbreking (max. € 20.000/persoon)

  • Verzekering tegen annulatie, wijziging of onderbreking van reizen voor elke reis, wereldwijd en in België, vanaf één overnachting
  • Tot € 20.000 per verzekerde
  • Terugbetaling resterende vakantiedagen bij vroegtijdig stopzetten van reis door ziekte, ongeval of repatriëring

➢            Voor een volledig overzicht: zie de algemene voorwaarden VAB-Annulatieverzekering

Opgelet: wanneer je je reis moet annuleren, moet je dit zo snel mogelijk laten weten aan je reisorganisator (ten laatste binnen de 48 uur na de gebeurtenis waarvoor je moet annuleren).

VAB Annulatieverzekering – tijdelijke polis – algemene voorwaarden

VAB Vakantiepakket – tijdelijke polis – algemene voorwaarden

Reisvoorwaarden

BIJZONDERE REISVOORWAARDEN VAN DE BUCK AMARANTREIZEN

Groepsreizen
Amarantreizen zijn groepsreizen, gericht op reizigers met een grote interesse voor kunst en cultuur en een niet te stillen nieuwsgierigheid naar de ontelbare vormen waarin cultuur en erfgoed in diverse landen zijn overgeleverd. De normale groepsgrootte ligt tussen 15 en 25 personen. De groepen zijn samengesteld uit een behoorlijk aantal mensen die alleen reizen, naast mensen die deelnemen in het gezelschap van partner, vriend of vriendin.

Hotels
De groep verblijft in degelijke hotels met een goede ligging. Al naargelang het land of de streek varieert de kwalificatie van de hotels van drie tot vijf sterren, tenzij anders aangegeven. Elke kamer heeft een eigen badkamer en toilet. De in de reisbeschrijving aangegeven hotels kunnen steeds vervangen worden door een gelijkwaardig hotel.
Er wordt geopteerd voor verblijf in kamer met ontbijt, in halfpension of in volpension. De keuze wordt bepaald door het programma, de accommodaties ter plaatse en de omstandigheden in het bezochte gebied. De gekozen formule wordt steeds vermeld.

Vliegtuigreizen
Voor de vliegtuigreizen gaat de voorkeur naar lijnvluchten met klokvaste uurregelingen van betrouwbare maatschappijen met een degelijke service. De in de brochure opgegeven luchtvaartmaatschappijen en/of vluchten kunnen om organisatorische of andere redenen vervangen worden door een gelijkwaardige maatschappij of vlucht.

Bagage vliegtuigreizen
Op vliegtuigreizen mag je bagage tot 20 kg meenemen (op chartervluchten 15 kg) en één handbagage, binnen de door de luchtvaartmaatschappijen opgelegde normen. Handbagage is niet gedekt door de reisverzekeringen. Voor film- en fotomateriaal kan je eventueel een speciale verzekering afsluiten.

Autocar
Verplaatsingen per autocar gebeuren in de regel met een veilige luxecar voorzien van airconditioning en drank. De vigerende normen inzake rij- en rusttijden voor chauffeurs worden strikt nageleefd.

De reissom
De totale reissom bestaat uit de reissom, de optionele toeslagen voor eenpersoonskamer en/of verzekeringen, en eventuele extra kosten, voortvloeiend uit de door de reiziger gewenste extra’s. Voor meerdere reizen is er een vroegboekkorting. Voorwaarde is wel dat zowel de inschrijving voor de reis als de betaling van het voorschot vóór de vermelde datum worden geregeld.
De reisgelden zijn volledig gedekt door de Vlaamse Solidariteit Reisgelden/ Amlin Insurance.

Wat is inbegrepen in de reissom?
1. De verplaatsingen naar het reisdoel met vliegtuig, trein of autocar (tenzij anders aangegeven).
2. Afhankelijk van de ligging van het hotel wordt er een transfer voorzien. Transfers naar de luchthaven of het station van vertrek in België worden niet voorzien en zijn niet inbegrepen.
3. Luchthaventaksen, verblijfstaksen of andere vormen van belasting zijn inbegrepen. Wanneer de taksen na de vastlegging van de reissom verhogen, wordt dit afzonderlijk doorverrekend.
4. Het verblijf in de opgegeven of gelijkwaardige hotels in een tweepersoonskamer, in de bij het programma vermelde verblijfsformule.
5. De expliciet vermelde lunches en avondmalen – zonder de dranken, tenzij anders vermeld.
6. Alle bezoeken en excursies die deel uitmaken van het programma, met daarbij behorende toegangstickets voor musea, tentoonstellingen en sites,  zijn inbegrepen. Facultatieve bezoeken worden steeds expliciet vermeld en worden aan de vrije keuze van de deelnemer overgelaten.
7. Alle vergoedingen voor de reisleiders en praktische begeleiders, alsook deze voor de plaatselijke gidsen, zijn inbegrepen.
8. In sommige landen is het geven van fooien zeer gebruikelijk of zelfs verplicht. Fooien die voor het vlot verloop van het programma belangrijk zijn, worden dan ook steeds in de prijs berekend. Voor persoonlijke diensten is de reiziger zelf verantwoordelijk voor de fooien.
9. De kosten voor het visum, tenzij anders vermeld.
10. De reisdocumentatie

Toeslagen
1. Wie alleen reist, dient hiervoor een toeslag te betalen.
2. Brandstofprijzen zijn onderhevig aan grote schommelingen. In geval de luchtvaart- of busmaatschappijen een toeslag aanrekenen, wordt die aan de reiziger doorverrekend.
3. Elke reis wordt op een bepaald moment afgesloten. De datum waarop dat gebeurt, varieert van reis tot reis. Na die datum betreft het een boeking ‘op aanvraag’. Dit impliceert dat de aangekondigde prijs niet meer gegarandeerd is.
4. Tengevolge onverwachte prijsstijgingen kan de reissom verhoogd worden met max.10%.

Annulering van de reis
1.  Bij annulering door de reiziger dienen de hierna vermelde vergoedingen betaald te worden door de reiziger, zelfs indien de annulering te wijten is aan toeval of overmacht.
2.  De annuleringskosten zijn variabel volgens het tijdstip van annulering. De juiste datum van de annulering wordt uitsluitend bepaald door de datum, waarop de reisorganisator de schriftelijke melding van annulering heeft bevestigd. Alle bedragen onder punt 3 zijn vermeld per persoon.
3. Voor alle reizen* gelden volgende termijnen en vergoedingen:
Annulering meer dan  61 dagen voor afreis :  20% van de reissom
Van 60 tot  31 dagen voor afreis : 35 % van de reissom
Van 30 tot  21 dagen voor afreis : 50% van de reissom
Van 20  tot 15 dagen voor afreis : 75 % van de reissom
Van 14 dagen voor afreis en bij afwezigheid bij het vertrek : 100 % van de reissom.

De annulering moet schriftelijk gebeuren via brief of e-mail.
De minimumkost voor annulering bedraagt 125 €.
*Voor sommige reizen wordt van deze algemene voorwaarden afgeweken, dit wordt dan duidelijk bij de betrokken reis vermeld.

Verzekeringen

De Buck Travel biedt de reizigers de mogelijkheid een annulatieverzekering of een vakantiepakket met bagage af te sluiten bij de verzekeringsmaatschappij VAB. De verzekering is definitief van zodra de bestelbon ondertekend en het voorschot betaald is. De verzekering wordt afgesloten bij VAB via het organiserend reisbureau De Buck Travel Nv. Meer informatie omtrent verzekeringen bij VAB: zie verzekeringsvoorwaarden op de site.

  1. Annulatieverzekering

Het is mogelijk een verzekering tegen annulatie, wijziging of onderbreking van reizen af te sluiten bij VAB. De premie bedraagt 3,75% van de totale reissom (reissom + eventueel toeslag eenpersoonskamer + eventuele extra kosten).

  1. Vakantiepakket met bagage

Het is mogelijk een vakantiepakket met bagage af te sluiten bij VAB. De premie bedraagt 5,6% van de totale reissom (reissom + eventueel toeslag eenpersoonskamer + eventuele extra kosten).

Reisdocumenten
Bij elke reis wordt steeds vermeld over welke officiële documenten de reiziger dient te beschikken (bv. identiteitskaart, reispas al dan niet aangevuld met een visum, enz.). Reizigers zijn zelf verantwoordelijk voor hun documenten, er is geen verhaal mogelijk bij het ontbreken hiervan. In sommige gevallen worden groepsvisa door Amarant aangevraagd, dit wordt dan afzonderlijk vermeld.

Reispas
Voor het merendeel van de reisbestemmingen dient een reispas een minimale geldigheid van 6 maand na terugkeer van de reis te hebben. Reizigers dienen er rekening mee te houden dat het aanvragen van een reispas of verlenging daarvan een drietal weken in beslag neemt. Voor reizen naar de Verenigde Staten van Amerika is een nieuwe reispas nodig met een digitaal gescande foto.

Visum
Voor bepaalde landen dient men niet enkel over een geldige reispas maar ook over een visum te beschikken. Dit staat steeds bij de reis vermeld. In sommige landen wordt het visum verstrekt bij aankomst in dat land, meestal dient het voor vertrek op de desbetreffende ambassade te worden aangevraagd. De Buck Travel nv zorgt voor een vlotte aanvraag en verwerking op voorwaarde dat de reiziger op tijd is ingeschreven en de reispas met bijhorende aanvraagformulieren tijdig bezorgt. De kosten voor het visum zitten in de reissom, tenzij anders vermeld.

Inschrijving
1. Aanmelden
Meld je deelname bij Amarant vzw via telefoon, e-mail of brief. Geef aan of je alleen of met twee reist. Vermeld tevens de gewenste verzekering(en).
2. Bestelbon en voorschot
De Buck Travel stuurt je een bestelbon in twee exemplaren. Je stuurt één exemplaar gedateerd en ondertekend terug en betaalt het voorschot op rekening BE75 7370 1444 4151 van De Buck Travel nv. Vanaf dat moment ben je definitief ingeschreven.
3. Saldofactuur
Zes weken voor afreis ontvang je de saldofactuur, die ten laatste één maand voor afreis vereffend dient te worden.

ALGEMENE REISVOORWAARDEN

Conform artikel 36 van de wet tot regeling van het contract tot reisorganisatie en reisbemiddeling van 16 februari 1994 en het betreffende uitvoeringsbesluit van 25 april 1997 is De Buck Travel door Amlin Insurance SE, bijhuis België, Koning Albert II laan 37, 1030 Brussel (NBB nr. 0745 – RPR 0416.056.358), www.amlin.com verzekerd om, in geval van financieel onvermogen, zijn verplichtingen jegens de reiziger verder na te komen. Deze garantiestelling wordt begeleid door Vlaamse Solidariteit Reisgelden, een afdeling van de Vereniging van Vlaamse Reisbureaus vzw.

AANSPRAKELIJKHEID REISBEMIDDELAAR

De verzekering burgerlijke aansprakelijkheid dekt de professionele aansprakelijkheid van de reisorganisator/ reisbemiddelaar (Amlin Insurance SE, bijhuis België, Koning Albert II laan 37, 1030 Brussel (NBB nr. 0745 – RPR 0416.056.358), www.amlin.com)

ALGEMENE REISVOORWAARDEN VAN DE GESCHILLENCOMMISSIE REIZEN VZW

Artikel 1 : Toepassingsgebied

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de contracten tot reisorganisatie en reisbemiddeling zoals verstaan onder de Belgische wet van 16 februari 1994 tot regeling van het contract tot Reisorganisatie en Reisbemiddeling (reiscontracten wet).

Artikel 2 : Promotie

  1. De gegevens in de reisbrochure binden de reisorganisator of de reisbemiddelaar die de brochure hebben uitgegeven, tenzij
  2. a) wijzigingen in deze gegevens duidelijk, schriftelijk en vóór het afsluiten van het contract ter kennis van de reiziger zijn gebracht; de brochure moet daarvan uitdrukkelijk melding maken;
  3. b) er zich naderhand wijzigingen voordoen ingevolge een schriftelijk akkoord tussen partijen bij het contract.
  4. De reisorganisator en/of reisbemiddelaar kan voor bepaalde of onbepaalde duur het geheel of een gedeelte van zijn reispromotie schrappen.

Artikel 3 : Informatie vanwege de reisorganisator en/of reisbemiddelaar

De reisorganisator en/of reisbemiddelaar zijn verplicht :

  1. Vóór het sluiten van het contract tot reisorganisatie of tot reisbemiddeling aan de reizigers schriftelijk mede te delen :
  2. a) de algemene informatie betreffende paspoorten en visa en de formaliteiten op gebied van gezondheidszorg die voor de reis en verblijf noodzakelijk zijn, opdat de reizigers de nodige documenten zouden kunnen in orde brengen. Reizigers van niet-Belgische nationaliteit moeten bij de betrokken ambassade(s) of consulaat(aten) informeren welke administratieve formaliteiten zij moeten vervullen ;
  3. b) informatie over het aangaan en de inhoud van een annulering- en/of bijstandsverzekering;
  4. c) de algemene en bijzondere voorwaarden van toepassing op de contracten.
  5. Ten laatste 7 kalenderdagen voor de vertrekdatum, volgende inlichtingen aan de reizigers schriftelijk te verstrekken :
  6. a) dienstregelingen en tussenstops en aansluitingen alsook, indien mogelijk, de door de reiziger in te nemen plaats;
  7. b) naam, adres, telefoon-, faxnummer en/of e-mail adres van hetzij de plaatselijke vertegenwoordiging van de reisorganisator en/of reisbemiddelaar, hetzij de plaatselijke instanties die de reizigers bij moeilijkheden kunnen helpen, hetzij rechtstreeks de reisbemiddelaar of de reisorganisator;
  8. c) voor reizen en verblijven van minderjarigen in het buitenland, de informatie waardoor rechtstreeks contact mogelijk is met het kind of met de persoon die ter plaatse voor diens verblijf verantwoordelijk is. De hierboven vermelde termijn van 7 kalenderdagen is niet van toepassing in geval van laattijdig afgesloten contract.

Artikel 4 : Informatie vanwege de reiziger

De reiziger moet aan de reisorganisator en/of reisbemiddelaar alle nuttige inlichtingen verstrekken die hem uitdrukkelijk gevraagd worden of die redelijkerwijze een invloed kunnen hebben op het goede verloop van de reis. Wanneer de reiziger verkeerde inlichtingen verstrekt en dit tot extra kosten leidt voor de reisorganisator en/of reisbemiddelaar, mogen die kosten in rekening worden gebracht.

Artikel 5 : Totstandkomen van het contract

  1. Bij het boeken van de reis zijn de reisbemiddelaar of –organisator ertoe gehouden een bestelbon aan de reiziger te overhandigen conform de wet.
  2. Het contract tot reisorganisatie ontstaat op het ogenblik dat de reiziger, al dan niet via de namens de reisorganisator optredende reisbemiddelaar, van de reisorganisator de schriftelijke bevestiging van de geboekte reis ontvangt. Wijkt de inhoud van de bestelbon af van die van de reisbevestiging of gebeurt de bevestiging niet binnen uiterlijk 21 dagen na de ondertekening van de bestelbon, dan mag de reiziger ervan uitgaan dat de reis niet werd geboekt en heeft de reiziger recht op de onmiddellijke terugbetaling van alle reeds betaalde bedragen.

Artikel 6 : De prijs

  1. De in het contract overeengekomen prijs kan niet worden herzien, tenzij dit uitdrukkelijk in het contract is voorzien samen met de precieze berekeningswijze ervan, en voor zover de herziening het gevolg is van een wijziging in :
  2. a) de op de reis toegepaste wisselkoersen en/of
  3. b) de vervoerskosten, met inbegrip van de brandstofkosten en/of
  4. c) de voor bepaalde diensten verschuldigde heffingen en belastingen. Er moet dan wel aan de voorwaarde worden voldaan dat bedoelde wijzigingen ook aanleiding zullen geven tot een verlaging van de prijs.
  5. De in het contract vastgestelde prijs mag in geen geval worden verhoogd binnen de 20 kalenderdagen die de dag van het vertrek voorafgaan.
  6. Zo de verhoging 10% van de totaalprijs te boven gaat, kan de reiziger het contract zonder vergoeding verbreken. In dit geval heeft de reiziger recht op onmiddellijke terugbetaling van al de bedragen die hij aan de reisorganisator heeft betaald.

Artikel 7 : Betaling van de reissom

  1. Behalve uitdrukkelijk anders overeengekomen, betaalt de reiziger, bij de ondertekening van de bestelbon, als voorschot, een gedeelte van de globale of totale reissom zoals in de bijzondere reisvoorwaarden bepaald.
  2. Indien de reiziger, nadat hij vooraf in gebreke werd gesteld, nalaat het voorschot of de reissom te betalen die van hem wordt geëist, zal de reisorganisator en/of reisbemiddelaar het recht hebben de overeenkomst met de reiziger van rechtswege te beëindigen, met de kosten ten laste van de reiziger.
  3. Behalve indien op de bestelbon anders wordt overeengekomen, betaalt de reiziger het saldo van de prijs uiterlijk 1 maand vóór de vertrekdatum, en op voorwaarde dat hem vooraf of terzelfder tijd de schriftelijke reisbevestiging en/of reisdocumenten bezorgd worden.

Artikel 8 : Overdraagbaarheid van de boeking

  1. De reiziger kan, vóór de aanvang van de reis, zijn reis overdragen aan een derde, die wel moet voldoen aan alle voorwaarden van het contract tot reisorganisatie. De overdrager dient tijdig vóór het vertrek de reisorganisator en, in voorkomende geval, de reisbemiddelaar, van deze overdracht op de hoogte te brengen.
  2. De overdragende reiziger en de overnemer zijn hoofdelijk gehouden tot de betaling van de totale prijs van de reis en de kosten van de overdracht.

Artikel 9 : Andere wijzigingen door de reiziger

Vraagt de reiziger om een andere wijziging, dan mag de reisorganisator en/of -bemiddelaar alle kosten aanrekenen die daardoor worden veroorzaakt.

Artikel 10 : Wijziging door de reisorganisator voor de afreis

  1. Indien, vóór de aanvang van de reis, één van de wezenlijke punten van het contract niet kan worden uitgevoerd, dient de reisorganisator de reiziger zo spoedig mogelijk, en in elk geval voor de afreis, daarvan op de hoogte te brengen en hem in te lichten over de mogelijkheid het contract te verbreken zonder kosten, tenzij hij de door de reisorganisator voorgestelde wijziging aanvaardt.
  2. De reiziger dient zo spoedig mogelijk, en in elk geval vóór de afreis, de reisbemiddelaar of reisorganisator van zijn beslissing in kennis te stellen.
  3. Zo de reiziger de wijziging aanvaardt, dient er een nieuw contract of een bijvoegsel bij het contract te worden opgesteld waarin de aangebrachte wijzigingen en de invloed daarvan op de prijs worden meegedeeld.
  4. Zo de reiziger de wijziging niet aanvaardt, mag hij de toepassing vragen van artikel 11.

Artikel 11 : Verbreking door de reisorganisator vóór afreis

  1. Indien de reisorganisator, vóór de aanvang van de reis, het contract verbreekt wegens een niet aan de reiziger toe te kennen omstandigheid, heeft de reiziger de keuze tussen
  2. a) ofwel de aanvaarding van een nieuw aanbod van een reis van gelijke of betere kwaliteit, zonder dat hij een supplement dient te betalen: zo de reis die ter vervanging wordt aangeboden van mindere kwaliteit is, moet de reisorganisator het verschil in prijs zo spoedig mogelijk terugbetalen.
  3. b) ofwel de terugbetaling zo spoedig mogelijk van alle door hem op grond van het contract betaalde bedragen.
  4. De reiziger kan eveneens, in voorkomende geval, aanspraak maken op een schadeloosstelling voor het niet-uitvoeren van het contract, tenzij :
  5. a) de reisorganisator de reis annuleert omdat het minimum aantal reizigers, voorzien in het contract en nodig voor de uitvoering van de reis, niet werd bereikt en de reiziger, binnen de in het contract voorziene termijn en ten minste 15 kalenderdagen vóór de vertrekdatum hiervan schriftelijk op de hoogte werd gebracht ;
  6. b) de annulering het gevolg is van overmacht, waaronder overboeken niet is inbegrepen. Onder overmacht wordt verstaan abnormale en onvoorzienbare omstandigheden die onafhankelijk zijn van de wil van diegene die zich erop beroept en waarvan de gevolgen ondanks alle voorzorgsmaatregelen niet konden worden vermeden.

Artikel 12 : Gehele of gedeeltelijke niet-uitvoering van de reis

  1. Indien tijdens de reis blijkt dat een belangrijk deel van de diensten waarop het contract betrekking heeft, niet zal kunnen worden uitgevoerd, neemt de reisorganisator alle nodige maatregelen om de reiziger passende en kosteloze alternatieven aan te bieden met het oog op de voortzetting van de reis.
  2. Zo er een verschil is tussen de voorgenomen en de daadwerkelijke verleende diensten stelt hij de reiziger schadeloos ten belope van dit verschil.
  3. Indien dergelijke regeling onmogelijk blijkt of indien de reiziger deze alternatieven om deugdelijke redenen niet aanvaardt, moet de reisorganisator hem een gelijkwaardig vervoermiddel ter beschikking stellen dat hem terugbrengt naar de plaats van het vertrek, en, in voorkomend geval, de reiziger schadeloos stellen.

Artikel 13 : Verbreking door de reiziger

De reiziger kan ten allen tijde het contract geheel of gedeeltelijk verbreken. Indien de reiziger het contract verbreekt wegens een aan hem toe te rekenen omstandigheid, vergoedt hij de schade die de reisorganisator en/of – bemiddelaar lijden ten gevolge van de verbreking. De schadevergoeding kan forfaitair bepaald worden in de bijzondere voorwaarden of in het reisprogramma maar mag ten hoogste éénmaal de prijs van de reis bedragen.

Artikel 14 : Aansprakelijkheid van de reisorganisator

  1. De reisorganisator is aansprakelijk voor de goede uitvoering van het contract, overeenkomstig de verwachtingen die de reiziger op grond van de bepalingen van het contract tot reisorganisatie redelijkerwijs mag hebben, en voor de uit het contract voortvloeiende verplichtingen, ongeacht of deze verplichtingen zijn uit te voeren door hem zelf dan wel door andere verstrekkers van diensten en zulks onverminderd het recht van de reisorganisator om deze andere verstrekkers van diensten aan te spreken.
  2. De reisorganisator is voor de daden en nalatigheid van zijn aangestelden en vertegenwoordigers, handelend in de uitoefening van hun functie, evenzeer aansprakelijk als voor zijn eigen daden en nalatigheden.
  3. Indien een internationaal verdrag van toepassing is op een in het contract tot reisorganisatie inbegrepen dienst, wordt de aansprakelijkheid van de reisorganisator overeenkomstig dat verdrag uitgesloten of beperkt.
  4. Voor zover de reisorganisator niet zelf de in het reiscontract voorziene diensten verleent, wordt zijn aansprakelijkheid voor stoffelijke schade en de vergoeding van de derving van het reisgenot samen beperkt tot tweemaal de reissom.
  5. Voor het overige zijn de artikelen 18 en 19 van de wet van 16 februari 1994 van toepassing.

Artikel 15 : Aansprakelijkheid van de reiziger

De reiziger is aansprakelijk voor de schade die de reisorganisator en/of bemiddelaar, hun aangestelden en/of hun vertegenwoordigers door zijn fout oplopen, of wanneer hij zijn contractuele verplichtingen niet is nagekomen. De fout wordt volgens het normale gedrag van een reiziger beoordeeld.

Artikel 16 : Klachtenregeling

  1. Vóór de afreis : Indien de reiziger een klacht heeft voor de afreis moet hij deze zo snel mogelijk per aangetekend schrijven of tegen ontvangstbewijs indienen bij de reisbemiddelaar en/of reisorganisator.
  2. Tijdens de reis : Klachten tijdens de uitvoering van het contract moet de reiziger zo spoedig mogelijk ter plaatse, op een gepaste en bewijskrachtige manier, melden, zodat naar een oplossing kan worden gezocht. Daarvoor moet hij zich – in deze volgorde – wenden tot een vertegenwoordiger van de reisorganisator, of een vertegenwoordiger van de reisbemiddelaar of rechtstreeks tot de reisbemiddelaar, of ten slotte rechtstreeks tot de reisorganisator.
  3. Na de reis : Werd een klacht ter plaatse niet bevredigend opgelost of kon de reiziger onmogelijk ter plaatse een klacht formuleren, dan moet hij uiterlijk één maand na het einde van de reisovereenkomst bij de reisbemiddelaar of anders bij de reisorganisator per aangetekend schrijven of tegen ontvangstbewijs een klacht indienen.

Artikel 17 : Verzoeningsprocedure

  1. Ingeval van betwisting moeten de partijen eerst onderling een minnelijke regeling nastreven.
  2. Mislukt deze poging tot minnelijke regeling binnen een termijn van 1 tot 3 maanden, dan kan elk van de betrokken partijen aan het secretariaat van de Cel Verzoening van de vzw Geschillencommissie Reizen vragen om een verzoeningsprocedure op te starten. Alle partijen dienen ermee in te stemmen.
  3. Hiertoe zal het secretariaat aan de partijen een verzoenings-reglement en een “overeenkomst tot verzoening” bezorgen.
  4. Overeenkomstig de in het reglement beschreven eenvoudige procedure, zal een onpartijdige verzoener daarna contact opnemen met de partijen teneinde een billijke verzoening tussen de partijen na te streven.
  5. Het eventueel bereikte akkoord zal in een bindende schriftelijke overeenkomst vastgelegd worden. Secretariaat van de Cel verzoening: City Atrium, Vooruitgangstraat 50, 1210 Brussel. E-mail : reisgeschillen@clv-gr.be

Artikel 18 : Arbitrage of Rechtbank

  1. Wordt geen verzoeningsprocedure ingesteld of mislukt deze, dan kan de eisende partij desgewenst een arbitrageprocedure instellen voor de Geschillencommissie Reizen of een procedure aanhangig maken voor de gewone rechtbank.
  2. De reiziger kan nooit verplicht worden bevoegdheid van de Geschillencommissie Reizen te aanvaarden, noch als eisende noch als verwerende partij.
  3. De reisorganisatie of reisbemiddelaar die verwerende partij is, kan de arbitrage slechts weigeren indien het door de eisende partij geëiste bedrag 1250 euro bedraagt of meer. Hij beschikt hiervoor over een termijn van 10 kalenderdagen na ontvangst van de aangetekende brief waarin wordt aangegeven dat een dossier met een vordering vanaf 1250 euro werd geopend bij de Geschillencommissie Reizen.
  4. Deze arbitrageprocedure wordt geregeld door een geschillenreglement, en kan slechts worden opgestart na het indienen van een klacht bij de onderneming zelf en wel zodra vaststaat dat het geschil niet minnelijk kon geregeld worden of zodra 4 maanden zijn verstreken na het (voorziene) einde van de reis (of eventueel vanaf de prestatie die aanleiding gaf tot het geschil).

Geschillen m.b.t. lichamelijke letsels kunnen enkel door de rechtbanken beslecht worden.

  1. Het paritair samengesteld arbitraal college doet, overeenkomstig het geschillenreglement, op een bindende en definitieve wijze uitspraak over het reisgeschil. Hiertegen is geen beroep mogelijk.

Secretariaat van het arbitraal college, en algemeen secretariaat van de Geschillencommissie Reizen: City Atrium, Vooruitgangstraat 50, 1210 Brussel. Telefoon: 02 277 62 15 (9u-12u) E-mail : reisgeschillen@clv-gr.be

Verzekering financieel onvermogen

De NV DE BUCK TRAVEL met erkenningsnummer A1053 is verzekerd overeenkomstig artikel 36 van de Wet van 16.02.1994 houdende het contract van reisorganisatie en van reisbemiddeling, alsook overeenkomstig het Koninklijk besluit 25.04.1997, om bij het financieel onvermogen zijn verplichtingen ten opzichte van de reiziger te respecteren (polis nr. LXX048660).

Hoe inschrijven?

Inschrijven of meer informatie opvragen voor een Amarantreis is erg eenvoudig en kan via de website, telefonisch, per e-mail of per post.

  • Via amarant.be/reizen
    Hier staat een overzicht van al onze reizen met het reisprogramma en de praktische informatie. Via het elektronisch inschrijfformulier kan je online inschrijven. Dit formulier wordt rechtstreeks naar de afdeling reizen van Amarant verzonden. Je krijgt een bevestiging van ontvangst.
  • Via ons nummer 09 269 17 40
    Je kan Amarant bereiken van maandag tot vrijdag van 10 tot 12u30 voor meer informatie of om je in te schrijven.
  • Via e-mail: francisca@amarant.be
    Je kan ons een e-mail sturen voor meer informatie of om je in te schrijven. Je krijgt van ons een bevestiging van ontvangst.
  • Per post
    Heb je geen internet, dan bezorgen we je graag alle informatie per post. Wens je op die manier ook in te schrijven, is dat geen enkel probleem.
    Ons adres: Amarant vzw (afdeling reizen), Zebrastraat 30-001, 9000 Gent.

Na je inschrijving stuurt De Buck Travel je een bestelbon in twee exemplaren. Je stuurt één exemplaar gedateerd en ondertekend terug en betaalt het voorschot op rekening BE75 7370 1444 4151 van De Buck Travel nv.
Let op: pas dan ben je definitief ingeschreven.

Zes weken voor afreis ontvang je van De Buck Travel de saldofactuur, die ten laatste één maand voor afreis vereffend dient te worden.

Heb je vragen over je bestelbon, je saldofactuur of je verzekering? Neem dan contact op met De Buck Travel, Steenweg 233, 9810 Nazareth, telefonisch via 09 385 46 46 of per mail via amarant@debuckagency.com.

Deze site maakt gebruik van cookies om informatie op uw computer op te slaan. Gaat u akkoord? Meer informatie