Blijf op de hoogte
Inschrijven is niet meer mogelijk.
48827057997_2c8cb9cb0c_o-2

Waar het artistieke marketing betrof, had Keith Haring het lichtende voorbeeld van Andy Warhol voor ogen. In navolging van The Factory van Warhol, was de Pop Shop van Haring de geniale uitvinding van een kunstenaar die wist hoe de reproduceerbaarheid van zijn eigen werk te exploiteren. Het fundamentele verschil tussen beide kunstenaars, duidelijk traceerbaar in hun zeer verschillende persoonlijkheden en levenshoudingen, ligt in het feit dat Haring weinig interesse had in het verdienen van geld. De meeste van zijn opbrengsten gingen naar liefdadigheid. Een eerste ontmoeting vond plaats in 1983 bij de vernissage van Harings tentoonstelling in de Fun Gallery in NYC. Warhol was inmiddels lid van de New Yorkse society en functioneerde als een soort seismograaf voor de sociale scene. Hetgeen hem interesseerde werd automatisch interessant. Desalniettemin ontstond er een oprechte vriendschap tussen Warhol en Haring, een vriendschap gekenmerkt door wederzijdse erkenning, respect en artistieke interactie

Deze site maakt gebruik van cookies om informatie op uw computer op te slaan. Gaat u akkoord? Meer informatie