Tarieven:

  • 3.350,00 €
  • 3.250,00 € i

Fascinerende landschappen, eeuwenoude monumenten en een aangenaam klimaat. Dat is wat Jordanië zo aantrekkelijk maakt. De gastvrije bevolking van dit koninkrijk verwelkomt je dan ook met trots in het Midden-Oosten.

De uitvalsbasis op deze rondreis is de hoofdstad Amman. In deze bruisende en snel groeiende stad gaan oud-Romeinse en moderne architectuur hand in hand. Ook tref je er Byzantijnse kerkjes aan naast paleizen van de Omayyadendynastie uit de 7de en 8ste eeuw.

In een cirkel rond Amman ontdek je het rijke historische erfgoed van Jordanië dat eeuwenlang een smeltkroes van culturen en ideeën vormde door de belangrijke handelswegen die door het land liepen. Zo bezoek je Jerash (Gerasa), één van de best bewaarde Romeinse steden met het typische rechtlijnige stratenplan, een tempel gewijd aan Artemis en een bijzonder ovalen forum. Ook de byzantijnse en islamitische ruïnes van Umm el-Jamal staan op het programma en niet te missen is Qusair Amra, een woestijnkasteel van de Omayyadendynastie uit de 8ste eeuw, uniek omwille van haar bijzondere muurschilderingen van badende vrouwen. In Madaba en op de Neboberg komt de bijbel tot leven via tientallen prachtige kerkmozaïeken.

Langs de oude Koninklijke Weg gaat de reis verder naar het zuiden van Jordanië waar bezoeken aan de machtige 12de-eeuwse kruisvaardersburchten Kerak en Shobak je leiden tot aan het absolute hoogtepunt van de reis: Petra, de eeuwenoude rotsstad van de Nabateeërs. Je doorkruist twee dagen lang de volledige UNESCO Werelderfgoedsite en ervaart zo de bijzondere sfeer die er hangt.

De rondreis in Jordanië eindigt met een rondrit door het spectaculaire en filmische woestijnlandschap van de Wadi Rum – in de voetsporen van Lawrence of Arabia – en wat ontspannen flaneren langs de Rode Zee in Aqaba.

Reisprogramma

Zaterdag 23 maart 2019
Met een vlucht vanuit Brussel via Istanbul bereiken we Amman, hedendaagse & levendige hoofdstad van Jordanië maar ook belangrijke historische site met monumenten uit een periode van bijna 3000 jaar. We checken in en overnachten in Aman.

Zondag 24 maart 2019
Deze eerste dag brengen we door in Amman & omgeving. We starten bij de oude citadelheuvel en zijn Romeinse, Byzantijnse en Umayyadische monumenten. Nadien volgt de Romeinse benedenstad met het theater, odeion, forum en nymphaion. Als afzonderlijke bezienswaardigheden bezoeken we de Ammonitische ijzertijdtoren en de Koning Abdullahmoskee (1990), genoemd naar de overgrootvader van huidig koning Abdullah II. Het oude archeologisch museum op de ciitadel en het nieuwe archeologische Jordan Museum in de benedenstad vervolledigen ons stadsbeeld. Met de hellenistische luxeresidentie Qasr Iraq el Amir sluiten we deze rijk gevulde dag af. We dineren en overnachten in Amman.

Maandag 25 maart 2019
Vanuit Amman rijden we in noordoostelijke richting met bestemming enkele van de 'Byzantijnse dode steden'. Het zijn merkwaardige getuigenissen van de bloeiende economische activiteiten uit de 4de tot 7de eeuw met woonhuizen en kerkjes opgericht in zwarte basaltsteen. Bij het uitrijden van Amman bezoeken we het Romeinse mausoleum van El Nuweijs; bij het terugkomen doen we de Byzantijnse site van Khirbet es-Samra met zijn bijzonder fraaie kerk aan. Omdat de regio weinig faciliteiten heeft, houden we onderweg een picknicklunch. We dineren en overnachten in Amman.

Dinsdag 26 maart 2019
Vandaag kiezen we voor een excursie naar het oostelijk gelegen woestijngebied waar we de Umayyadische monumenten bezoeken. Traditioneel worden die 'woestijnkastelen' genoemd, maar in realiteit gaat het om een diverse soort constructies: kleine residenties, badhuizen, caravanserails en grotere agrarische complexen. We bezoeken zo Qasr al-Hallabat, Hamaam as-Sarah, Qasr al-Azraq, Qasr al-Amra met unieke muurschilderingen, Qasr al-Kharaneh en Qasr al-Mushatta. We dineren en overnachten opnieuw in Amman.

Woensdag 27 maart 2019
Een laatste verkenning van noordelijk Jordanië brengt ons naar twee Griekse decapolis (‘tien steden’) steden. Eerst bezoeken we in het uiterste noordwesten de basaltstad Gadara of het moderne Umm Qais, gelegen in de vallei van de Jordaan met zicht op het meer van Galilea. Nadien is er een uitgebreid bezoek aan Gerasa, het moderne Jerash, mogelijk één der best bewaarde Grieks-Romeinse steden in het Nabije Oosten. Daar ontdekken we het ovalen forum, de tempels van Zeus en Artemis, het theater, het macellum of marktgebouw en talrijke vroegchristelijke kerkjes. Tussendoor doen we Ajlun aan, met haar zeldzame Arabische middeleeuwse vesting. We slapen een laatste maal in Amman.

Donderdag 28 maart 2019
Vandaag verlaten we Amman richting zuiden. Deze dag brengt een gevarieerd programma met nog in de onmiddellijke buurt van Amman het Romeinse mausoleum van El-Quesmeh en de Umayyadische residentie Qastal. In de mozaïekstad Madaba bezoeken we talrijke Byzantijnse kerkjes met uitzonderlijke mozaïeken. Zo ontdekken we de landkaartmozaïek in de St. Georgkerk en de 'Thalassa'mozaïek in de kerk der Apostelen. Nadien volgt een bezoek aan de Neboberg, één van de heiligste plaatsen van Jordanië waar volgens de overlevering Mozes zou zijn begraven en waar eveneens verschillende fraaie vroegchristelijke mozaïeken te bewonderen zijn. We eindigen de dag met een spectaculaire bergrit naar Mukawir, de vesting van koning Herodes, waar mogelijk Johannes de Doper zou zijn onthoofd. We overnachten in een bescheiden hotel in Madaba.

Vrijdag 29 maart 2019
Langs de grote snelweg naar de Rode Zee, de oude Koninklijke Weg of de hedendaagse Woestijnsnelweg, rijden we naar het absolute hoogtepunt van deze Jordanië reis: Petra. Onderweg houden we halt bij de uitzonderlijke mozaïeken van Um Rasas en bij de twee indrukwekkende kruisridderburchten Kerak en Shobak, twee prachtige getuigenissen van de twee eeuwen middeleeuws christelijke overheersing in Jordanië. We dineren en overnachten in Petra.

Let op: de twee volgende dagen (30 en 31 maart) beloven twee intensieve dagen te worden, met veel klimmen en dalen, onder hogere temperaturen. Hou er rekening mee dat een goede conditie vereist is.

Zaterdag 30 maart 2019
Vandaag staat in het teken van de unieke site van Petra, stad in en uit rotsen vervaardigd, hoofdstad van de Arabische Nabateërs, een rijk gebaseerd op karavaanbegeleiding en waterhuishoudkunde. We wandelen de ganse dag in de stad, waar we ook onze middaglunch nuttigen. Tot de monumentale hoogtepunten, welke we deels vandaag maar ook morgen zullen bezoeken, behoren: de Siq toegangskloof, het theater, de zogenoemde 'Koninklijke Graven', het al-Khazneh Schathuis, de Grote Tempel en de Tempel van de Gevleugelde Leeuwen, de Zuilenstraat, het ad-Deir grafmonument, de Qasr al-Bint en de Offerplaats, gelegen hoog op de bergtop. Ook het lokale archeologisch museum staat op ons programma. We dineren en overnachten in Petra.

Zondag 31 maart 2019
Onze bezoeken aan Petra gaan verder deze voormiddag. Daarna gaan we naar Siq al-Barid of 'klein Petra', een soort voorstad van de eigenlijke centrumstad, met soortgelijke rotsmonumenten. In de nabijheid zien we nog de overblijfselen van Tell el-Beidha, een belangrijke vroeg-neolithische landbouwgemeenschap met ronde woningen en voorraadkuilen. Hiervan hebben we in de musea in Amman de voornaamste objecten gezien. We dineren en overnachten een laatste keer in Petra.

Maandag 1 april 2019
Voor onze laatste dag verlaten we Petra verder zuidwaarts. We houden halt voor een eerste stop in de Wadi Rum, het betoverende woestijnlandschap, decor van talloze films, waar we met een 4x4 terreinwagen een rondrit doen en, naast het sublieme landschap, ook genieten van enkele prehistorische rotstekeningen. We lunchen ter plaatse, waarna we doorrijden naar Aqaba, de Jordaanse oase aan de Rode Zee. In een stadsverkenning, deels met vervoer deels al wandelend, bezoeken we het Plein van de Grote Arabische Revolte, het daaraan gelegen woonhuis van Sharif Hussein ibn Ali, stichter van de Hashemitische dynastie en laatste 'sharif' van Mekka, de vesting van Aqaba uit de periode van de Mamlukken en de Nur al-Hussein stichting, belangrijk centrum voor ambachten en handwerk. We ronden af met een glaasje thee op een terrasje aan het water. Langs de snelle Woestijnautoweg keren we terug naar Amman, waar we een afscheidsdiner nemen en een laatste keer overnachten.

Dinsdag 2 april 2019
We trekken al vroeg naar de luchthaven voor onze terugvlucht naar Brussel over Istanbul.

Prijs

Tarieven:

  • 3.350,00 €
  • 3.250,00 € i

Voorschot

  • 1.250,00 €
  • Inclusief: lijnvluchten met Turkish Airlines, luchthaventaksen en security taks zoals gekend op 20/09/2018, 10 overnachtingen op basis van kamer met halfpension plus lunches vanaf dag 2 t.e.m. dag 10, lunch op dag 3 is een lunchbox, transfers en excursies met comfortabele autocar, toegang tot de geprogrammeerde sites en musea, rit per paard in Petra van de hoofdingang tot de Siq, jeeptour in de Wadi Rum, 2 flesjes water per dag, begeleiding door Louis Hulstaert, begeleiding door Engelstalige lokale gids, fooien en kruierdiensten, visum bij aankomst, reisdocumentatie.

    Exclusief: annuleringsverzekering, reis- en bijstandsverzekering, dranken tijdens de gezamenlijke maaltijden en alle persoonlijke uitgaven.

    We raden je aan in te schrijven voor 10/12/18 om zeker te zijn van je plaats.

Supplementen:

  • 542,00 € i
  • 121,87 € i
  • 182,00 € i
  • 142,20 € i
  • 212,35 € i
  • 125,62 € i
  • 187,60 € i
  • 145,95 € i
  • 217,95 € i

Vervoer

Vliegtuig

Lijnvluchten met Turkish Airlines vanuit Brussel.
Vluchturen (uren onder voorbehoud):

Zaterdag 23/03/2019
Brussel - Istanbul 15:15-20:30 uur
Istanbul - Amman 21:40 - 23:05 uur

Dinsdag 02/04/2019
Amman - Istanbul 6:30 - 8:55 uur
Istanbul - Brussel 11:40 - 14:05 uur

Accommodatie

23-28/03 (5N) en 01-02/04 (1N) in Amman
Corp Hotel Amman**** - http://corp.hotels-amman.com/en/

28-29/03 (1N) in Madaba
Madaba Mosaic City** - http://www.mosaiccityhotel.com/

29/03 - 01/04 (3N) in Petra
Petra Hayat Zaman***** - http://www.hyattzaman.com/en/

Reisdocumenten

Internationaal paspoort dat min. 6 maanden geldig is na retour (dus t.e.m. 02/10/2019).
Voor het visum, dat je krijgt bij aankomst, hebben we een kopie van je paspoort nodig.

Reisgids

De reisgids wordt je voorafgaand aan de reis bezorgd.

Gezondheid

Voor een Amarantreis beschik je over een goede conditie. De dagprogramma's zijn vaak intensief en er wordt veel gestapt.

Verzekering

Je kan voor elke reis via De Buck Travel een verzekering afsluiten bij verzekeringsmaatschappij VAB.

Er zijn twee opties voor tijdelijke verzekeringen: de annulatieverzekering of het vakantiepakket met bagage. Geef bij inschrijving aan voor welk type je kiest. Beide verzekeringen moeten afgesloten zijn binnen de 15 dagen na de boekingsdatum van de reis.

De annulatieverzekering bedraagt 3,75% van de totale reissom.
Het vakantiepakket met bagage bedraagt 5,6% van de totale reissom.

Kies je liever voor een jaarpolis waarbij al je reizen – zowel groeps- als privéreizen – gedekt zijn, kan je daarvoor meer informatie opvragen bij De Buck Travel (amarant@debuckagency.com)

  1. ANNULATIEVERZEKERING

= Verzekering tegen annulatie, wijziging of onderbreking van reizen
= 3,75% van de reissom

  • Voor elke reis, wereldwijd en in België, vanaf één overnachting
  • Tot € 20.000 per verzekerde
  • Terugbetaling resterende vakantiedagen bij vroegtijdig stopzetten van reis door ziekte, ongeval of repatriëring

Voor een volledig overzicht: zie onze algemene voorwaarden VAB-Annulatieverzekering

Opgelet: wanneer je je reis moet annuleren, moet je dit zo snel mogelijk laten weten aan je reisorganisator, en dit ten laatste binnen de 48 uur na de gebeurtenis waarvoor je moet annuleren.

  1. VAKANTIEPAKKET MET BAGAGE

= Wereldwijde personenbijstand, bagageverzekering, annulatie- en reisonderbreking
= 5,6% van de reissom

2.1. Wereldwijde personenbijstand

  • Medische kosten tot € 1.000.000 terugbetaald
  • Na een ongeval in het buitenland: nazorg in België terugbetaald tot € 6.200
  • Repatriëring bij ziekte en lichamelijk ongeval (onbeperkt)
  • Dringende terugkeer bij ziekte, overlijden of ongeval van familie of schade aan het huis
  • Verlenging van verblijf als gevolg van medische redenen
  • Voor een volledig overzicht zie onze algemene voorwaarden VAB-Reisbijstand.

2.2. Bagageverzekering met verzekerde waarde tot € 1.250/persoon

  • De inhoud van je koffer is voor al je reizen van minstens één overnachting verzekerd tegen diefstal, beschadiging en verlies door de transportmaatschappij.
  • VAB komt bovendien tussen in de kosten om de eerste noodzakelijke voorwerpen terug aan te kopen.
  • Voor de VAB-Bagageverzekering moet de verzekerde alle nodige maatregelen nemen om zijn bagage te beschermen. Dit houdt onder meer in dat je waardevolle voorwerpen niet onbeheerd achterlaat. Ook opzettelijk toegebrachte schade of schade door slijtage valt niet onder de waarborgen.

2.3. Annulatie en reisonderbreking (max. € 20.000/persoon)

  • Verzekering tegen annulatie, wijziging of onderbreking van reizen voor elke reis, wereldwijd en in België, vanaf één overnachting
  • Tot € 20.000 per verzekerde
  • Terugbetaling resterende vakantiedagen bij vroegtijdig stopzetten van reis door ziekte, ongeval of repatriëring

➢            Voor een volledig overzicht: zie de algemene voorwaarden VAB-Annulatieverzekering

Opgelet: wanneer je je reis moet annuleren, moet je dit zo snel mogelijk laten weten aan je reisorganisator (ten laatste binnen de 48 uur na de gebeurtenis waarvoor je moet annuleren).

VAB Annulatieverzekering – tijdelijke polis – algemene voorwaarden

VAB Vakantiepakket – tijdelijke polis – algemene voorwaarden

Reisvoorwaarden

BIJZONDERE REISVOORWAARDEN VAN DE BUCK AMARANTREIZEN

Groepsreizen
Amarantreizen zijn groepsreizen, gericht op reizigers met een grote interesse voor kunst en cultuur en een niet te stillen nieuwsgierigheid naar de ontelbare vormen waarin cultuur en erfgoed in diverse landen zijn overgeleverd. De normale groepsgrootte ligt tussen 15 en 25 personen. De groepen zijn samengesteld uit een behoorlijk aantal mensen die alleen reizen, naast mensen die deelnemen in het gezelschap van partner, vriend of vriendin.

Hotels
De groep verblijft in degelijke hotels met een goede ligging. Al naargelang het land of de streek varieert de kwalificatie van de hotels van drie tot vijf sterren, tenzij anders aangegeven. Elke kamer heeft een eigen badkamer en toilet. De in de reisbeschrijving aangegeven hotels kunnen steeds vervangen worden door een gelijkwaardig hotel.
Er wordt geopteerd voor verblijf in kamer met ontbijt, in halfpension of in volpension. De keuze wordt bepaald door het programma, de accommodaties ter plaatse en de omstandigheden in het bezochte gebied. De gekozen formule wordt steeds vermeld.

Vliegtuigreizen
Voor de vliegtuigreizen gaat de voorkeur naar lijnvluchten met klokvaste uurregelingen van betrouwbare maatschappijen met een degelijke service. De in de brochure opgegeven luchtvaartmaatschappijen en/of vluchten kunnen om organisatorische of andere redenen vervangen worden door een gelijkwaardige maatschappij of vlucht.

Bagage vliegtuigreizen
Op vliegtuigreizen mag je bagage tot 20 kg meenemen (op chartervluchten 15 kg) en één handbagage, binnen de door de luchtvaartmaatschappijen opgelegde normen. Handbagage is niet gedekt door de reisverzekeringen. Voor film- en fotomateriaal kan je eventueel een speciale verzekering afsluiten.

Autocar
Verplaatsingen per autocar gebeuren in de regel met een veilige luxecar voorzien van airconditioning en drank. De vigerende normen inzake rij- en rusttijden voor chauffeurs worden strikt nageleefd.

De reissom
De totale reissom bestaat uit de reissom, de optionele toeslagen voor eenpersoonskamer en/of verzekeringen, en eventuele extra kosten, voortvloeiend uit de door de reiziger gewenste extra’s. Voor meerdere reizen is er een vroegboekkorting. Voorwaarde is wel dat zowel de inschrijving voor de reis als de betaling van het voorschot vóór de vermelde datum worden geregeld.
De reisgelden zijn volledig gedekt door de Vlaamse Solidariteit Reisgelden/ Amlin Insurance.

Wat is inbegrepen in de reissom?
1. De verplaatsingen naar het reisdoel met vliegtuig, trein of autocar (tenzij anders aangegeven).
2. Afhankelijk van de ligging van het hotel wordt er een transfer voorzien. Transfers naar de luchthaven of het station van vertrek in België worden niet voorzien en zijn niet inbegrepen.
3. Luchthaventaksen, verblijfstaksen of andere vormen van belasting zijn inbegrepen. Wanneer de taksen na de vastlegging van de reissom verhogen, wordt dit afzonderlijk doorverrekend.
4. Het verblijf in de opgegeven of gelijkwaardige hotels in een tweepersoonskamer, in de bij het programma vermelde verblijfsformule.
5. De expliciet vermelde lunches en avondmalen – zonder de dranken, tenzij anders vermeld.
6. Alle bezoeken en excursies die deel uitmaken van het programma, met daarbij behorende toegangstickets voor musea, tentoonstellingen en sites,  zijn inbegrepen. Facultatieve bezoeken worden steeds expliciet vermeld en worden aan de vrije keuze van de deelnemer overgelaten.
7. Alle vergoedingen voor de reisleiders en praktische begeleiders, alsook deze voor de plaatselijke gidsen, zijn inbegrepen.
8. In sommige landen is het geven van fooien zeer gebruikelijk of zelfs verplicht. Fooien die voor het vlot verloop van het programma belangrijk zijn, worden dan ook steeds in de prijs berekend. Voor persoonlijke diensten is de reiziger zelf verantwoordelijk voor de fooien.
9. De kosten voor het visum, tenzij anders vermeld.
10. De reisdocumentatie

Toeslagen
1. Wie alleen reist, dient hiervoor een toeslag te betalen.
2. Brandstofprijzen zijn onderhevig aan grote schommelingen. In geval de luchtvaart- of busmaatschappijen een toeslag aanrekenen, wordt die aan de reiziger doorverrekend.
3. Elke reis wordt op een bepaald moment afgesloten. De datum waarop dat gebeurt, varieert van reis tot reis. Na die datum betreft het een boeking ‘op aanvraag’. Dit impliceert dat de aangekondigde prijs niet meer gegarandeerd is.
4. Tengevolge onverwachte prijsstijgingen kan de reissom verhoogd worden met max.10%.

Annulering van de reis
1.  Bij annulering door de reiziger dienen de hierna vermelde vergoedingen betaald te worden door de reiziger, zelfs indien de annulering te wijten is aan toeval of overmacht.
2.  De annuleringskosten zijn variabel volgens het tijdstip van annulering. De juiste datum van de annulering wordt uitsluitend bepaald door de datum, waarop de reisorganisator de schriftelijke melding van annulering heeft bevestigd. Alle bedragen onder punt 3 zijn vermeld per persoon.
3. Voor alle reizen* gelden volgende termijnen en vergoedingen:
Annulering meer dan  61 dagen voor afreis :  20% van de reissom
Van 60 tot  31 dagen voor afreis : 35 % van de reissom
Van 30 tot  21 dagen voor afreis : 50% van de reissom
Van 20  tot 15 dagen voor afreis : 75 % van de reissom
Van 14 dagen voor afreis en bij afwezigheid bij het vertrek : 100 % van de reissom.

De annulering moet schriftelijk gebeuren via brief of e-mail.
De minimumkost voor annulering bedraagt 125 €.
*Voor sommige reizen wordt van deze algemene voorwaarden afgeweken, dit wordt dan duidelijk bij de betrokken reis vermeld.

Verzekeringen

De Buck Travel biedt de reizigers de mogelijkheid een annulatieverzekering of een vakantiepakket met bagage af te sluiten bij de verzekeringsmaatschappij VAB. De verzekering is definitief van zodra de bestelbon ondertekend en het voorschot betaald is. De verzekering wordt afgesloten bij VAB via het organiserend reisbureau De Buck Travel Nv. Meer informatie omtrent verzekeringen bij VAB: zie verzekeringsvoorwaarden op de site.

  1. Annulatieverzekering

Het is mogelijk een verzekering tegen annulatie, wijziging of onderbreking van reizen af te sluiten bij VAB. De premie bedraagt 3,75% van de totale reissom (reissom + eventueel toeslag eenpersoonskamer + eventuele extra kosten).

  1. Vakantiepakket met bagage

Het is mogelijk een vakantiepakket met bagage af te sluiten bij VAB. De premie bedraagt 5,6% van de totale reissom (reissom + eventueel toeslag eenpersoonskamer + eventuele extra kosten).

Reisdocumenten
Bij elke reis wordt steeds vermeld over welke officiële documenten de reiziger dient te beschikken (bv. identiteitskaart, reispas al dan niet aangevuld met een visum, enz.). Reizigers zijn zelf verantwoordelijk voor hun documenten, er is geen verhaal mogelijk bij het ontbreken hiervan. In sommige gevallen worden groepsvisa door Amarant aangevraagd, dit wordt dan afzonderlijk vermeld.

Reispas
Voor het merendeel van de reisbestemmingen dient een reispas een minimale geldigheid van 6 maand na terugkeer van de reis te hebben. Reizigers dienen er rekening mee te houden dat het aanvragen van een reispas of verlenging daarvan een drietal weken in beslag neemt. Voor reizen naar de Verenigde Staten van Amerika is een nieuwe reispas nodig met een digitaal gescande foto.

Visum
Voor bepaalde landen dient men niet enkel over een geldige reispas maar ook over een visum te beschikken. Dit staat steeds bij de reis vermeld. In sommige landen wordt het visum verstrekt bij aankomst in dat land, meestal dient het voor vertrek op de desbetreffende ambassade te worden aangevraagd. De Buck Travel nv zorgt voor een vlotte aanvraag en verwerking op voorwaarde dat de reiziger op tijd is ingeschreven en de reispas met bijhorende aanvraagformulieren tijdig bezorgt. De kosten voor het visum zitten in de reissom, tenzij anders vermeld.

Inschrijving
1. Aanmelden
Meld je deelname bij Amarant vzw via telefoon, e-mail of brief. Geef aan of je alleen of met twee reist. Vermeld tevens de gewenste verzekering(en).
2. Bestelbon en voorschot
De Buck Travel stuurt je een bestelbon in twee exemplaren. Je stuurt één exemplaar gedateerd en ondertekend terug en betaalt het voorschot op rekening BE75 7370 1444 4151 van De Buck Travel nv. Vanaf dat moment ben je definitief ingeschreven.
3. Saldofactuur
Zes weken voor afreis ontvang je de saldofactuur, die ten laatste één maand voor afreis vereffend dient te worden.

ALGEMENE REISVOORWAARDEN

Conform artikel 36 van de wet tot regeling van het contract tot reisorganisatie en reisbemiddeling van 16 februari 1994 en het betreffende uitvoeringsbesluit van 25 april 1997 is De Buck Travel door Amlin Insurance SE, bijhuis België, Koning Albert II laan 37, 1030 Brussel (NBB nr. 0745 – RPR 0416.056.358), www.amlin.com verzekerd om, in geval van financieel onvermogen, zijn verplichtingen jegens de reiziger verder na te komen. Deze garantiestelling wordt begeleid door Vlaamse Solidariteit Reisgelden, een afdeling van de Vereniging van Vlaamse Reisbureaus vzw.

AANSPRAKELIJKHEID REISBEMIDDELAAR

De verzekering burgerlijke aansprakelijkheid dekt de professionele aansprakelijkheid van de reisorganisator/ reisbemiddelaar (Amlin Insurance SE, bijhuis België, Koning Albert II laan 37, 1030 Brussel (NBB nr. 0745 – RPR 0416.056.358), www.amlin.com)

ALGEMENE REISVOORWAARDEN VAN DE GESCHILLENCOMMISSIE REIZEN VZW

Artikel 1 : Toepassingsgebied

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de contracten tot reisorganisatie en reisbemiddeling zoals verstaan onder de Belgische wet van 16 februari 1994 tot regeling van het contract tot Reisorganisatie en Reisbemiddeling (reiscontracten wet).

Artikel 2 : Promotie

  1. De gegevens in de reisbrochure binden de reisorganisator of de reisbemiddelaar die de brochure hebben uitgegeven, tenzij
  2. a) wijzigingen in deze gegevens duidelijk, schriftelijk en vóór het afsluiten van het contract ter kennis van de reiziger zijn gebracht; de brochure moet daarvan uitdrukkelijk melding maken;
  3. b) er zich naderhand wijzigingen voordoen ingevolge een schriftelijk akkoord tussen partijen bij het contract.
  4. De reisorganisator en/of reisbemiddelaar kan voor bepaalde of onbepaalde duur het geheel of een gedeelte van zijn reispromotie schrappen.

Artikel 3 : Informatie vanwege de reisorganisator en/of reisbemiddelaar

De reisorganisator en/of reisbemiddelaar zijn verplicht :

  1. Vóór het sluiten van het contract tot reisorganisatie of tot reisbemiddeling aan de reizigers schriftelijk mede te delen :
  2. a) de algemene informatie betreffende paspoorten en visa en de formaliteiten op gebied van gezondheidszorg die voor de reis en verblijf noodzakelijk zijn, opdat de reizigers de nodige documenten zouden kunnen in orde brengen. Reizigers van niet-Belgische nationaliteit moeten bij de betrokken ambassade(s) of consulaat(aten) informeren welke administratieve formaliteiten zij moeten vervullen ;
  3. b) informatie over het aangaan en de inhoud van een annulering- en/of bijstandsverzekering;
  4. c) de algemene en bijzondere voorwaarden van toepassing op de contracten.
  5. Ten laatste 7 kalenderdagen voor de vertrekdatum, volgende inlichtingen aan de reizigers schriftelijk te verstrekken :
  6. a) dienstregelingen en tussenstops en aansluitingen alsook, indien mogelijk, de door de reiziger in te nemen plaats;
  7. b) naam, adres, telefoon-, faxnummer en/of e-mail adres van hetzij de plaatselijke vertegenwoordiging van de reisorganisator en/of reisbemiddelaar, hetzij de plaatselijke instanties die de reizigers bij moeilijkheden kunnen helpen, hetzij rechtstreeks de reisbemiddelaar of de reisorganisator;
  8. c) voor reizen en verblijven van minderjarigen in het buitenland, de informatie waardoor rechtstreeks contact mogelijk is met het kind of met de persoon die ter plaatse voor diens verblijf verantwoordelijk is. De hierboven vermelde termijn van 7 kalenderdagen is niet van toepassing in geval van laattijdig afgesloten contract.

Artikel 4 : Informatie vanwege de reiziger

De reiziger moet aan de reisorganisator en/of reisbemiddelaar alle nuttige inlichtingen verstrekken die hem uitdrukkelijk gevraagd worden of die redelijkerwijze een invloed kunnen hebben op het goede verloop van de reis. Wanneer de reiziger verkeerde inlichtingen verstrekt en dit tot extra kosten leidt voor de reisorganisator en/of reisbemiddelaar, mogen die kosten in rekening worden gebracht.

Artikel 5 : Totstandkomen van het contract

  1. Bij het boeken van de reis zijn de reisbemiddelaar of –organisator ertoe gehouden een bestelbon aan de reiziger te overhandigen conform de wet.
  2. Het contract tot reisorganisatie ontstaat op het ogenblik dat de reiziger, al dan niet via de namens de reisorganisator optredende reisbemiddelaar, van de reisorganisator de schriftelijke bevestiging van de geboekte reis ontvangt. Wijkt de inhoud van de bestelbon af van die van de reisbevestiging of gebeurt de bevestiging niet binnen uiterlijk 21 dagen na de ondertekening van de bestelbon, dan mag de reiziger ervan uitgaan dat de reis niet werd geboekt en heeft de reiziger recht op de onmiddellijke terugbetaling van alle reeds betaalde bedragen.

Artikel 6 : De prijs

  1. De in het contract overeengekomen prijs kan niet worden herzien, tenzij dit uitdrukkelijk in het contract is voorzien samen met de precieze berekeningswijze ervan, en voor zover de herziening het gevolg is van een wijziging in :
  2. a) de op de reis toegepaste wisselkoersen en/of
  3. b) de vervoerskosten, met inbegrip van de brandstofkosten en/of
  4. c) de voor bepaalde diensten verschuldigde heffingen en belastingen. Er moet dan wel aan de voorwaarde worden voldaan dat bedoelde wijzigingen ook aanleiding zullen geven tot een verlaging van de prijs.
  5. De in het contract vastgestelde prijs mag in geen geval worden verhoogd binnen de 20 kalenderdagen die de dag van het vertrek voorafgaan.
  6. Zo de verhoging 10% van de totaalprijs te boven gaat, kan de reiziger het contract zonder vergoeding verbreken. In dit geval heeft de reiziger recht op onmiddellijke terugbetaling van al de bedragen die hij aan de reisorganisator heeft betaald.

Artikel 7 : Betaling van de reissom

  1. Behalve uitdrukkelijk anders overeengekomen, betaalt de reiziger, bij de ondertekening van de bestelbon, als voorschot, een gedeelte van de globale of totale reissom zoals in de bijzondere reisvoorwaarden bepaald.
  2. Indien de reiziger, nadat hij vooraf in gebreke werd gesteld, nalaat het voorschot of de reissom te betalen die van hem wordt geëist, zal de reisorganisator en/of reisbemiddelaar het recht hebben de overeenkomst met de reiziger van rechtswege te beëindigen, met de kosten ten laste van de reiziger.
  3. Behalve indien op de bestelbon anders wordt overeengekomen, betaalt de reiziger het saldo van de prijs uiterlijk 1 maand vóór de vertrekdatum, en op voorwaarde dat hem vooraf of terzelfder tijd de schriftelijke reisbevestiging en/of reisdocumenten bezorgd worden.

Artikel 8 : Overdraagbaarheid van de boeking

  1. De reiziger kan, vóór de aanvang van de reis, zijn reis overdragen aan een derde, die wel moet voldoen aan alle voorwaarden van het contract tot reisorganisatie. De overdrager dient tijdig vóór het vertrek de reisorganisator en, in voorkomende geval, de reisbemiddelaar, van deze overdracht op de hoogte te brengen.
  2. De overdragende reiziger en de overnemer zijn hoofdelijk gehouden tot de betaling van de totale prijs van de reis en de kosten van de overdracht.

Artikel 9 : Andere wijzigingen door de reiziger

Vraagt de reiziger om een andere wijziging, dan mag de reisorganisator en/of -bemiddelaar alle kosten aanrekenen die daardoor worden veroorzaakt.

Artikel 10 : Wijziging door de reisorganisator voor de afreis

  1. Indien, vóór de aanvang van de reis, één van de wezenlijke punten van het contract niet kan worden uitgevoerd, dient de reisorganisator de reiziger zo spoedig mogelijk, en in elk geval voor de afreis, daarvan op de hoogte te brengen en hem in te lichten over de mogelijkheid het contract te verbreken zonder kosten, tenzij hij de door de reisorganisator voorgestelde wijziging aanvaardt.
  2. De reiziger dient zo spoedig mogelijk, en in elk geval vóór de afreis, de reisbemiddelaar of reisorganisator van zijn beslissing in kennis te stellen.
  3. Zo de reiziger de wijziging aanvaardt, dient er een nieuw contract of een bijvoegsel bij het contract te worden opgesteld waarin de aangebrachte wijzigingen en de invloed daarvan op de prijs worden meegedeeld.
  4. Zo de reiziger de wijziging niet aanvaardt, mag hij de toepassing vragen van artikel 11.

Artikel 11 : Verbreking door de reisorganisator vóór afreis

  1. Indien de reisorganisator, vóór de aanvang van de reis, het contract verbreekt wegens een niet aan de reiziger toe te kennen omstandigheid, heeft de reiziger de keuze tussen
  2. a) ofwel de aanvaarding van een nieuw aanbod van een reis van gelijke of betere kwaliteit, zonder dat hij een supplement dient te betalen: zo de reis die ter vervanging wordt aangeboden van mindere kwaliteit is, moet de reisorganisator het verschil in prijs zo spoedig mogelijk terugbetalen.
  3. b) ofwel de terugbetaling zo spoedig mogelijk van alle door hem op grond van het contract betaalde bedragen.
  4. De reiziger kan eveneens, in voorkomende geval, aanspraak maken op een schadeloosstelling voor het niet-uitvoeren van het contract, tenzij :
  5. a) de reisorganisator de reis annuleert omdat het minimum aantal reizigers, voorzien in het contract en nodig voor de uitvoering van de reis, niet werd bereikt en de reiziger, binnen de in het contract voorziene termijn en ten minste 15 kalenderdagen vóór de vertrekdatum hiervan schriftelijk op de hoogte werd gebracht ;
  6. b) de annulering het gevolg is van overmacht, waaronder overboeken niet is inbegrepen. Onder overmacht wordt verstaan abnormale en onvoorzienbare omstandigheden die onafhankelijk zijn van de wil van diegene die zich erop beroept en waarvan de gevolgen ondanks alle voorzorgsmaatregelen niet konden worden vermeden.

Artikel 12 : Gehele of gedeeltelijke niet-uitvoering van de reis

  1. Indien tijdens de reis blijkt dat een belangrijk deel van de diensten waarop het contract betrekking heeft, niet zal kunnen worden uitgevoerd, neemt de reisorganisator alle nodige maatregelen om de reiziger passende en kosteloze alternatieven aan te bieden met het oog op de voortzetting van de reis.
  2. Zo er een verschil is tussen de voorgenomen en de daadwerkelijke verleende diensten stelt hij de reiziger schadeloos ten belope van dit verschil.
  3. Indien dergelijke regeling onmogelijk blijkt of indien de reiziger deze alternatieven om deugdelijke redenen niet aanvaardt, moet de reisorganisator hem een gelijkwaardig vervoermiddel ter beschikking stellen dat hem terugbrengt naar de plaats van het vertrek, en, in voorkomend geval, de reiziger schadeloos stellen.

Artikel 13 : Verbreking door de reiziger

De reiziger kan ten allen tijde het contract geheel of gedeeltelijk verbreken. Indien de reiziger het contract verbreekt wegens een aan hem toe te rekenen omstandigheid, vergoedt hij de schade die de reisorganisator en/of – bemiddelaar lijden ten gevolge van de verbreking. De schadevergoeding kan forfaitair bepaald worden in de bijzondere voorwaarden of in het reisprogramma maar mag ten hoogste éénmaal de prijs van de reis bedragen.

Artikel 14 : Aansprakelijkheid van de reisorganisator

  1. De reisorganisator is aansprakelijk voor de goede uitvoering van het contract, overeenkomstig de verwachtingen die de reiziger op grond van de bepalingen van het contract tot reisorganisatie redelijkerwijs mag hebben, en voor de uit het contract voortvloeiende verplichtingen, ongeacht of deze verplichtingen zijn uit te voeren door hem zelf dan wel door andere verstrekkers van diensten en zulks onverminderd het recht van de reisorganisator om deze andere verstrekkers van diensten aan te spreken.
  2. De reisorganisator is voor de daden en nalatigheid van zijn aangestelden en vertegenwoordigers, handelend in de uitoefening van hun functie, evenzeer aansprakelijk als voor zijn eigen daden en nalatigheden.
  3. Indien een internationaal verdrag van toepassing is op een in het contract tot reisorganisatie inbegrepen dienst, wordt de aansprakelijkheid van de reisorganisator overeenkomstig dat verdrag uitgesloten of beperkt.
  4. Voor zover de reisorganisator niet zelf de in het reiscontract voorziene diensten verleent, wordt zijn aansprakelijkheid voor stoffelijke schade en de vergoeding van de derving van het reisgenot samen beperkt tot tweemaal de reissom.
  5. Voor het overige zijn de artikelen 18 en 19 van de wet van 16 februari 1994 van toepassing.

Artikel 15 : Aansprakelijkheid van de reiziger

De reiziger is aansprakelijk voor de schade die de reisorganisator en/of bemiddelaar, hun aangestelden en/of hun vertegenwoordigers door zijn fout oplopen, of wanneer hij zijn contractuele verplichtingen niet is nagekomen. De fout wordt volgens het normale gedrag van een reiziger beoordeeld.

Artikel 16 : Klachtenregeling

  1. Vóór de afreis : Indien de reiziger een klacht heeft voor de afreis moet hij deze zo snel mogelijk per aangetekend schrijven of tegen ontvangstbewijs indienen bij de reisbemiddelaar en/of reisorganisator.
  2. Tijdens de reis : Klachten tijdens de uitvoering van het contract moet de reiziger zo spoedig mogelijk ter plaatse, op een gepaste en bewijskrachtige manier, melden, zodat naar een oplossing kan worden gezocht. Daarvoor moet hij zich – in deze volgorde – wenden tot een vertegenwoordiger van de reisorganisator, of een vertegenwoordiger van de reisbemiddelaar of rechtstreeks tot de reisbemiddelaar, of ten slotte rechtstreeks tot de reisorganisator.
  3. Na de reis : Werd een klacht ter plaatse niet bevredigend opgelost of kon de reiziger onmogelijk ter plaatse een klacht formuleren, dan moet hij uiterlijk één maand na het einde van de reisovereenkomst bij de reisbemiddelaar of anders bij de reisorganisator per aangetekend schrijven of tegen ontvangstbewijs een klacht indienen.

Artikel 17 : Verzoeningsprocedure

  1. Ingeval van betwisting moeten de partijen eerst onderling een minnelijke regeling nastreven.
  2. Mislukt deze poging tot minnelijke regeling binnen een termijn van 1 tot 3 maanden, dan kan elk van de betrokken partijen aan het secretariaat van de Cel Verzoening van de vzw Geschillencommissie Reizen vragen om een verzoeningsprocedure op te starten. Alle partijen dienen ermee in te stemmen.
  3. Hiertoe zal het secretariaat aan de partijen een verzoenings-reglement en een “overeenkomst tot verzoening” bezorgen.
  4. Overeenkomstig de in het reglement beschreven eenvoudige procedure, zal een onpartijdige verzoener daarna contact opnemen met de partijen teneinde een billijke verzoening tussen de partijen na te streven.
  5. Het eventueel bereikte akkoord zal in een bindende schriftelijke overeenkomst vastgelegd worden. Secretariaat van de Cel verzoening: City Atrium, Vooruitgangstraat 50, 1210 Brussel. E-mail : reisgeschillen@clv-gr.be

Artikel 18 : Arbitrage of Rechtbank

  1. Wordt geen verzoeningsprocedure ingesteld of mislukt deze, dan kan de eisende partij desgewenst een arbitrageprocedure instellen voor de Geschillencommissie Reizen of een procedure aanhangig maken voor de gewone rechtbank.
  2. De reiziger kan nooit verplicht worden bevoegdheid van de Geschillencommissie Reizen te aanvaarden, noch als eisende noch als verwerende partij.
  3. De reisorganisatie of reisbemiddelaar die verwerende partij is, kan de arbitrage slechts weigeren indien het door de eisende partij geëiste bedrag 1250 euro bedraagt of meer. Hij beschikt hiervoor over een termijn van 10 kalenderdagen na ontvangst van de aangetekende brief waarin wordt aangegeven dat een dossier met een vordering vanaf 1250 euro werd geopend bij de Geschillencommissie Reizen.
  4. Deze arbitrageprocedure wordt geregeld door een geschillenreglement, en kan slechts worden opgestart na het indienen van een klacht bij de onderneming zelf en wel zodra vaststaat dat het geschil niet minnelijk kon geregeld worden of zodra 4 maanden zijn verstreken na het (voorziene) einde van de reis (of eventueel vanaf de prestatie die aanleiding gaf tot het geschil).

Geschillen m.b.t. lichamelijke letsels kunnen enkel door de rechtbanken beslecht worden.

  1. Het paritair samengesteld arbitraal college doet, overeenkomstig het geschillenreglement, op een bindende en definitieve wijze uitspraak over het reisgeschil. Hiertegen is geen beroep mogelijk.

Secretariaat van het arbitraal college, en algemeen secretariaat van de Geschillencommissie Reizen: City Atrium, Vooruitgangstraat 50, 1210 Brussel. Telefoon: 02 277 62 15 (9u-12u) E-mail : reisgeschillen@clv-gr.be

Verzekering financieel onvermogen

De NV DE BUCK TRAVEL met erkenningsnummer A1053 is verzekerd overeenkomstig artikel 36 van de Wet van 16.02.1994 houdende het contract van reisorganisatie en van reisbemiddeling, alsook overeenkomstig het Koninklijk besluit 25.04.1997, om bij het financieel onvermogen zijn verplichtingen ten opzichte van de reiziger te respecteren (polis nr. LXX048660).

Hoe inschrijven?

Inschrijven of meer informatie opvragen voor een Amarantreis is erg eenvoudig en kan via de website, telefonisch, per e-mail of per post.

  • Via amarant.be/reizen
    Hier staat een overzicht van al onze reizen met het reisprogramma en de praktische informatie. Via het elektronisch inschrijfformulier kan je online inschrijven. Dit formulier wordt rechtstreeks naar de afdeling reizen van Amarant verzonden. Je krijgt een bevestiging van ontvangst.
  • Via ons nummer 09 269 17 40
    Je kan Amarant bereiken van maandag tot vrijdag van 10 tot 12u30 voor meer informatie of om je in te schrijven.
  • Via e-mail: francisca@amarant.be
    Je kan ons een e-mail sturen voor meer informatie of om je in te schrijven. Je krijgt van ons een bevestiging van ontvangst.
  • Per post
    Heb je geen internet, dan bezorgen we je graag alle informatie per post. Wens je op die manier ook in te schrijven, is dat geen enkel probleem.
    Ons adres: Amarant vzw (afdeling reizen), Zebrastraat 30-001, 9000 Gent.

Na je inschrijving stuurt De Buck Travel je een bestelbon in twee exemplaren. Je stuurt één exemplaar gedateerd en ondertekend terug en betaalt het voorschot op rekening BE75 7370 1444 4151 van De Buck Travel nv.
Let op: pas dan ben je definitief ingeschreven.

Zes weken voor afreis ontvang je van De Buck Travel de saldofactuur, die ten laatste één maand voor afreis vereffend dient te worden.

Heb je vragen over je bestelbon, je saldofactuur of je verzekering? Neem dan contact op met De Buck Travel, Steenweg 233, 9810 Nazareth, telefonisch via 09 385 46 46 of per mail via amarant@debuckagency.com.

Deze site maakt gebruik van cookies om informatie op uw computer op te slaan. Gaat u akkoord? Meer informatie