In deze van oudsher bloeiende havenstad genereerden de handel en de banken sinds de middeleeuwen hoge winsten. Hiermee werden schitterende paleizen en kerken gebouwd en fraai uitgedost. Daarenboven geniet de stad van een uiterst pittoreske ligging op een erg smalle kuststrook. Vanaf 1992 metamorfoseerde het ontoegankelijke havengebied tot een nieuwe stadswijk met ruime, aangename wandelkaaien, een aquarium en een origineel scheepvaartmuseum.
Genua profileert zich als dé mediterrane stad bij uitstek. In 2004 werd ze culturele hoofdstad van Europa. De traditionele, grote musea kregen een grondige opknapbeurt, de toeristische infrastructuur werd opgefrist. Toch blijft de lichtelijk chaotische sfeer van de oude havenstad nog overal voelbaar. Die sfeer heeft niemand zo raak kunnen schilderen als Ilja Leonard Pfeijjfer in zijn jongste romans.
Vanuit de luchthaven van Milaan reizen we per autocar naar Genua. Onderweg houden we halt in het stadje Vigevano, waar hertog Ludovico il Moro, met de hulp van Bramante en Leonardo da Vinci een eerste poging ondernam om een ideale renaissancestad te realiseren. In Vigevano genieten we ook samen van een lunch. Nadien rijden we verder naar het mooie stadje Lomello voor een bezoek aan het vroegchristelijke ensemble daar. We komen tegen de avond toe in Hotel Bristol Palace**** in Genua, waar we de komende dagen logeren.
Donderdag 7 oktober 2021
We exploreren Genua te voet. Deze dag is gewijd aan de middeleeuwen en de renaissance. Op het programma staan de oudere stadskern op de Castelloheuvel, met bezoek aan een aantal kleine kerkjes, de resten van de stadsmuur, het paleis van de Doge, het paleis van de bank San Giorgio en de kathedraal San Lorenzo. Na de vrije lunch gaat het richting Spinolapaleis, de romaanse kerk San Giovanni di Prè en het zomerpaleis van de familie Doria. Een avondwandeling brengt ons langs de heraangelegde kaaien van Genua.
Vrijdag 8 oktober 2021
Onze verkenning van Genua gaat verder, de barok en enkele musea staan vandaag op het programma. We bezoeken de beroemde Strada Nuova met Palazzo Bianco en Palazzo Rossi. Beide paleizen zijn UNESCO Werelderfgoed. Het Palazzo Balbi (later het koninklijk paleis) met zijn spiegelgalerij en de Jezuïetenkerk met werk van Rubens zijn zeker ook de moeite waard. Na de vrije lunch gaan we met de funicolare naar de Righiberg, waar we een schitterend panorama hebben over de stad. Na de middag wandelen we doorheen het 19de-eeuwse stadscentrum. We bekijken er de opera, het Palazzo Doria – Spinola en de wolkenkrabbers uit de fascistische tijd. ‘s Avonds genieten we samen van een diner.
Zaterdag 9 oktober 2021
Er staat vandaag een excursie naar de Ligurische kust op het programma. In de kleurrijke, charmante haven van Camogli schepen we in naar San Fruttuoso. Daar bezoeken we het totaal geïsoleerde klooster. We varen verder naar het mondaine maar piepkleine haventje Portofino voor een wandeling en een vrije lunch. We doen ook Santa Margherita en Rapallo aan, en genieten ondertussen van de spectaculaire kust. Op de terugweg bewandelen we de beroemde Passeggiata Anita Garibaldi in de luxueuze voorstad Nervi.
Zondag 10 oktober 2021
We bezoeken de beroemde begraafplaats Staglieno, die zijn bekendheid dankt aan de weergaloze collectie beelden waaruit de klim op de sociale ladder valt af te lezen van de 19de-eeuwse handelsbourgeoisie. Vervolgens bezoeken we het aloude universiteitsstadje Pavia, ooit de hoofdstad van de Longobarden, met de romaanse San Michele en enkele bizarre gotische stadstorens. Dezelfde hertog Ludovico, die we op onze eerste dag leerden kennen, vinden we terug in de befaamde Certosa di Pavia. Dit befaamde kartuizerklooster gelegen buiten Pavia, is gesticht als grafkerk van de Sforza’s en nadien van de Visconti’s. Het is een pronkzuchtig monument waarin de overgang van de laatgotiek naar de renaissance en het maniërisme duidelijk af te lezen valt. De overdaad van de kerk contrasteert met de eenvoud van het grote kloosterpand omringd door 24 cellen met telkens een eigen tuintje, waterput, studeer- en slaapvertrek. Van daar rijden we verder naar de luchthaven voor onze terugvlucht naar Brussel.
Tarieven:
- 1.490,00 €
Voorschot
- 650,00 €
- Inclusief: internationale lijnvluchten, luchthaventaksen en security taks zoals gekend op 25/01/2021, verblijf op basis van kamer met ontbijt in Hotel Bristol Palace****, 1 gezamenlijke lunch (op 6/10), 1 gezamenlijk diner (op 8/10), toegang tot de geprogrammeerde sites en musea, transfers per boot en bus, citytaksen, fooi chauffeur, gebruik van headsets, begeleiding door Stefan Van Camp, reisdocumentatie.
Exclusief: dranken bij de gezamenlijke maaltijden, annuleringsverzekering, reis- en bijstandsverzekering, alle persoonlijke uitgaven.
Supplementen:
- 312,00 €
- 55,88 €
- 83,44 €
- 67,58 €
- 100,91 €
Internationale lijnvluchten (vluchturen onder voorbehoud):
Woensdag 06/10/21:
Brussel - Milaan Linate 09:45 - 11:20 uur
Zondag 10/10/21
Milaan Linate - Brussel 18:50 - 20:20 uur
We verblijven in dit of een gelijkwaardige hotel.
Je kan voor elke reis via De Buck Agency een verzekering afsluiten bij verzekeringsmaatschappij VAB.
Er zijn twee opties voor tijdelijke verzekeringen: de annulatieverzekering of het vakantiepakket met bagage. Geef bij inschrijving aan voor welk type je kiest. Beide verzekeringen moeten afgesloten zijn binnen de 15 dagen na de boekingsdatum van de reis.
De annulatieverzekering bedraagt 5,75% van de totale reissom.
De verzekering reis+annulatie+bagage bedraagt 7,5% van de totale reissom.
Kies je liever voor een jaarpolis waarbij al je reizen – zowel groeps- als privéreizen – gedekt zijn, kan je daarvoor meer informatie opvragen bij De Buck Agency (amarant@debuckagency.com)
- ANNULATIEVERZEKERING
= Verzekering tegen annulatie, wijziging of onderbreking van reizen
= 5,75% van de reissom
- Voor elke reis, wereldwijd en in België, vanaf één overnachting
- Tot € 20.000 per verzekerde
- Terugbetaling resterende vakantiedagen bij vroegtijdig stopzetten van reis door ziekte, ongeval of repatriëring
Voor een volledig overzicht: zie onze algemene voorwaarden VAB-Annulatieverzekering
Opgelet: wanneer je je reis moet annuleren, moet je dit zo snel mogelijk laten weten aan je reisorganisator, en dit ten laatste binnen de 48 uur na de gebeurtenis waarvoor je moet annuleren.
- VERZEKERING REIS+ANNULATIE+BAGAGE
= Wereldwijde personenbijstand, bagageverzekering, annulatie- en reisonderbreking
= 7,5% van de reissom
2.1. Wereldwijde personenbijstand
- Medische kosten tot € 1.000.000 terugbetaald
- Na een ongeval in het buitenland: nazorg in België terugbetaald tot € 6.200
- Repatriëring bij ziekte en lichamelijk ongeval (onbeperkt)
- Dringende terugkeer bij ziekte, overlijden of ongeval van familie of schade aan het huis
- Verlenging van verblijf als gevolg van medische redenen
- Voor een volledig overzicht zie onze algemene voorwaarden VAB-Reisbijstand.
2.2. Bagageverzekering met verzekerde waarde tot € 1.250/persoon
- De inhoud van je koffer is voor al je reizen van minstens één overnachting verzekerd tegen diefstal, beschadiging en verlies door de transportmaatschappij.
- VAB komt bovendien tussen in de kosten om de eerste noodzakelijke voorwerpen terug aan te kopen.
- Voor de VAB-Bagageverzekering moet de verzekerde alle nodige maatregelen nemen om zijn bagage te beschermen. Dit houdt onder meer in dat je waardevolle voorwerpen niet onbeheerd achterlaat. Ook opzettelijk toegebrachte schade of schade door slijtage valt niet onder de waarborgen.
2.3. Annulatie en reisonderbreking (max. € 20.000/persoon)
- Verzekering tegen annulatie, wijziging of onderbreking van reizen voor elke reis, wereldwijd en in België, vanaf één overnachting
- Tot € 20.000 per verzekerde
- Terugbetaling resterende vakantiedagen bij vroegtijdig stopzetten van reis door ziekte, ongeval of repatriëring
➢ Voor een volledig overzicht: zie de algemene voorwaarden VAB-Annulatieverzekering
Opgelet: wanneer je je reis moet annuleren, moet je dit zo snel mogelijk laten weten aan je reisorganisator (ten laatste binnen de 48 uur na de gebeurtenis waarvoor je moet annuleren).
VAB Annulatieverzekering – tijdelijke polis – algemene voorwaarden
VAB Vakantiepakket – tijdelijke polis – algemene voorwaarden
Inschrijven of meer informatie opvragen voor een Amarantreis is erg eenvoudig en kan via de website, telefonisch, per e-mail of per post.
- Via amarant.be/reizen
Hier staat een overzicht van al onze reizen met het reisprogramma en de praktische informatie.
Je zal doorverwezen worden naar het webplatform van De Buck Agency NV. Geef aan of je alleen of met twee reist. Vermeld tevens de gewenste verzekering(en).
Bij het laatste scherm van je inschrijving via de website krijg je de betaallink voor het betalen van je voorschot. Je verklaart je akkoord met de algemene voorwaarden en reisvoorwaarden. Zonder bevestiging kan je niet doorgaan met je boeking. Je inschrijving is definitief na het voltooien van de betaling van het voorschot.
Je krijgt daarna een automatische mail met de details van je inschrijving. - Via ons nummer 09 269 17 40
Je kan Amarant bereiken van maandag tot vrijdag van 10 tot 12u30 voor meer informatie of om je in te schrijven. - Via e-mail: reizen@amarant.be
Je kan ons een e-mail sturen voor meer informatie of om je in te schrijven. Je krijgt van ons een bevestiging van ontvangst. - Per post
Heb je geen internet, dan bezorgen we je graag alle informatie per post. Wens je op die manier ook in te schrijven, is dat geen enkel probleem.
Ons adres: Amarant vzw (afdeling reizen), Zebrastraat 30-001, 9000 Gent.
Zes weken voor afreis ontvang je van De Buck Agency de saldofactuur, die ten laatste één maand voor afreis vereffend dient te worden.
Heb je vragen over je bestelbon, je saldofactuur of je verzekering? Neem dan contact op met De Buck Agency, Steenweg 233, 9810 Nazareth, telefonisch via 09 385 46 46 of per mail via amarant@debuckagency.com.