Deze 5-daagse citytrip, onder leiding van Stef Van Bellingen, staat volledig in het teken van de Biënnale. De toonaangevende internationale kunstmanifestatie, waarbij meer dan 100 kunstenaars elk hun land vertegenwoordigen, is een must voor liefhebbers van hedendaagse kunst.
De 59ste editie van de Biënnale krijgt de titel 'The Milk of Dreams'. Die naam werd ontleend aan een boek van de surrealistische kunstenares Leonora Carrington (1917-2011).
In de jaren 1950, toen Carrington in Mexico woonde, droomde en illustreerde ze mysterieuze verhalen, eerst rechtstreeks op de muren van haar huis, daarna in een klein notitieboekje genaamd 'The Milk of Dreams' (oorspronkelijk 'Leche del Sueño'). Ze beschrijft een magische wereld, waar het leven wordt bekeken door het oog van de verbeelding, waar iedereen kan veranderen, getransformeerd kan worden, iets en iemand anders kan worden. Deze editie van de Biënnale neemt ons mee op een denkbeeldige reis langs metamorfoses van het lichaam en definities van de mensheid.
België wordt op deze 59ste editie van de Biënnale vertegenwoordigd door Hilde Teerlinck en Francis Alÿs. Teerlinck is momenteel directeur van de Han Nefkens Foundation in Barcelona, een stichting die de hedendaagse kunst van schrijver en kunstmecenas Han Nefkens beheert. Francis Alÿs is kunstenaar, die sinds 1985 in Mexico woont. Zijn werk kon je eerder al bewonderen in verschillende grote kunstinstellingen en op eerdere edities van de Biënnale van Venetië.
-> Wil je je graag voorbereiden op deze reis, volg dan de lezing over de Biënnale van Venetië met Stef Van Bellingen. Dat kan in Gent, Brugge of Antwerpen.
Bij aankomst in Venetië worden we per boottaxi tot aan ons hotel aan de Canal Grande gebracht. Geen mooiere manier om de stad binnen te komen!
We lunchen samen en trekken in de namiddag naar de Giardini voor een eerste kennismaking met de Biënnale. We bezoeken een aantal nationale paviljoens, waaronder dat van België.
Donderdag 22 september 2022
Vandaag zetten we ons bezoek aan de Giardini verder. We bekijken ook de hoofdtentoonstelling 'The Milk of Dreams' in het centraal paviljoen.
Vrijdag 23 september 2022
Ons bezoek aan de Biënnale zetten we verder op het Arsenale, een voormalig complex van scheepswerven, dat nu samen met de Giardini, de belangrijkste locatie van de Biënnale vormt.
Zaterdag 24 september 2022
In de voormiddag is er vrije tijd voorzien. Voor wie graag een bezoek brengt aan een tentoonstelling die niet op het programma staat, heeft Stef zeker tips te geef.
In de namiddag trekken we naar de omgeving van de Accademia, voor een bezoek aan ondermeer het paviljoen van Portugal. Aansluitend genieten we van de prachtige collectie van Peggy Gugenheim. In een uniek pand worden hier meesterwerken tentoongesteld.
Zondag 25 september 2022
Onze laatste reisdag starten we in de Fondazione Prada voor de tentoonstelling Human Brains. Vandaar wandelen we naar de omgeving van de Rialtobrug, waarbij we onderweg nog een aantal kleinere initiatieven bezoeken.
Na de lunch steken we het water over en gaan we naar het Pinchuck Art Center en een aantal Biënnale-paviljoenen.
In de vroege avond varen we van aan het hotel terug naar de luchthaven.
Tarieven:
- 1.995,00 €
Voorschot
- 900,00 €
- Inclusief: internationale lijnvluchten, luchthaventaksen en security taks zoals gekend op 3/11/21, transfers per boottaxi, verblijf op basis van kamer met ontbijt in Hotel Pesaro Palace****, 1 gezamenlijke lunch, toegang tot de Biënnale, citytaksen, fooien, gebruik van headsets, begeleiding door Stef Van Bellingen, reisdocumentatie.
Exclusief: dranken bij de gezamenlijke maaltijd, annuleringsverzekering, reis- en bijstandsverzekering, alle persoonlijke uitgaven.
Supplementen:
- 565,00 €
- 84,79 €
- 124,69 €
- 108,80 €
- 160,00 €
Internationale lijnvluchten (vluchturen onder voorbehoud):
Woensdag 21/09/22
Brussel - Venetië 09:55 - 11:35 uur
Zondag 25/09/22
Venetië - Brussel 20:50 - 22:35 uur
https://www.hotelpesaropalace.it/
We logeren in dit of een gelijkwaardig hotel.
Bewijs van volledige vaccinatie tegen COVID-19
Herstelcertificaat wanneer je van COVID-19 hersteld bent (11 tot 180 dagen na een positieve PCR-test)
De COVID-maatregelen kunnen wijzigen, we informeren je tijdig.
Je kan voor elke reis via De Buck Agency een verzekering afsluiten bij verzekeringsmaatschappij VAB.
Er zijn twee opties voor tijdelijke verzekeringen: de annulatieverzekering of het vakantiepakket met bagage. Geef bij inschrijving aan voor welk type je kiest. Beide verzekeringen moeten afgesloten zijn binnen de 15 dagen na de boekingsdatum van de reis.
De annulatieverzekering bedraagt 5,9% van de totale reissom.
De verzekering reis+annulatie+bagage bedraagt 7,5% van de totale reissom.
Kies je liever voor een jaarpolis waarbij al je reizen – zowel groeps- als privéreizen – gedekt zijn, kan je daarvoor meer informatie opvragen bij De Buck Agency (amarant@debuckagency.com)
- ANNULATIEVERZEKERING
= Verzekering tegen annulatie, wijziging of onderbreking van reizen
= 5,9% van de reissom
- Voor elke reis, wereldwijd en in België, vanaf één overnachting
- Tot € 20.000 per verzekerde
- Terugbetaling resterende vakantiedagen bij vroegtijdig stopzetten van reis door ziekte, ongeval of repatriëring
Voor een volledig overzicht: zie onze algemene voorwaarden VAB-Annulatieverzekering
Opgelet: wanneer je je reis moet annuleren, moet je dit zo snel mogelijk laten weten aan je reisorganisator, en dit ten laatste binnen de 48 uur na de gebeurtenis waarvoor je moet annuleren.
- VERZEKERING REIS+ANNULATIE+BAGAGE
= Wereldwijde personenbijstand, bagageverzekering, annulatie- en reisonderbreking
= 7,5% van de reissom
2.1. Wereldwijde personenbijstand
- Medische kosten tot € 1.000.000 terugbetaald
- Na een ongeval in het buitenland: nazorg in België terugbetaald tot € 6.200
- Repatriëring bij ziekte en lichamelijk ongeval (onbeperkt)
- Dringende terugkeer bij ziekte, overlijden of ongeval van familie of schade aan het huis
- Verlenging van verblijf als gevolg van medische redenen
- Voor een volledig overzicht zie onze algemene voorwaarden VAB-Reisbijstand.
2.2. Bagageverzekering met verzekerde waarde tot € 1.250/persoon
- De inhoud van je koffer is voor al je reizen van minstens één overnachting verzekerd tegen diefstal, beschadiging en verlies door de transportmaatschappij.
- VAB komt bovendien tussen in de kosten om de eerste noodzakelijke voorwerpen terug aan te kopen.
- Voor de VAB-Bagageverzekering moet de verzekerde alle nodige maatregelen nemen om zijn bagage te beschermen. Dit houdt onder meer in dat je waardevolle voorwerpen niet onbeheerd achterlaat. Ook opzettelijk toegebrachte schade of schade door slijtage valt niet onder de waarborgen.
2.3. Annulatie en reisonderbreking (max. € 20.000/persoon)
- Verzekering tegen annulatie, wijziging of onderbreking van reizen voor elke reis, wereldwijd en in België, vanaf één overnachting
- Tot € 20.000 per verzekerde
- Terugbetaling resterende vakantiedagen bij vroegtijdig stopzetten van reis door ziekte, ongeval of repatriëring
➢ Voor een volledig overzicht: zie de algemene voorwaarden VAB-Annulatieverzekering
Opgelet: wanneer je je reis moet annuleren, moet je dit zo snel mogelijk laten weten aan je reisorganisator (ten laatste binnen de 48 uur na de gebeurtenis waarvoor je moet annuleren).
VAB Annulatieverzekering – tijdelijke polis – algemene voorwaarden
VAB Vakantiepakket – tijdelijke polis – algemene voorwaarden
Inschrijven of meer informatie opvragen voor een Amarantreis is erg eenvoudig en kan via de website, telefonisch, per e-mail of per post.
- Via amarant.be/reizen
Hier staat een overzicht van al onze reizen met het reisprogramma en de praktische informatie.
Je zal doorverwezen worden naar het webplatform van De Buck Agency NV. Geef aan of je alleen of met twee reist. Vermeld tevens de gewenste verzekering(en).
Bij het laatste scherm van je inschrijving via de website krijg je de betaallink voor het betalen van je voorschot. Je verklaart je akkoord met de algemene voorwaarden en reisvoorwaarden. Zonder bevestiging kan je niet doorgaan met je boeking. Je inschrijving is definitief na het voltooien van de betaling van het voorschot.
Je krijgt daarna een automatische mail met de details van je inschrijving. - Via ons nummer 09 269 17 40
Je kan Amarant bereiken van maandag tot vrijdag van 10 tot 12u30 voor meer informatie of om je in te schrijven. - Via e-mail: reizen@amarant.be
Je kan ons een e-mail sturen voor meer informatie of om je in te schrijven. Je krijgt van ons een bevestiging van ontvangst. - Per post
Heb je geen internet, dan bezorgen we je graag alle informatie per post. Wens je op die manier ook in te schrijven, is dat geen enkel probleem.
Ons adres: Amarant vzw (afdeling reizen), Zebrastraat 30-001, 9000 Gent.
Zes weken voor afreis ontvang je van De Buck Agency de saldofactuur, die ten laatste één maand voor afreis vereffend dient te worden.
Heb je vragen over je bestelbon, je saldofactuur of je verzekering? Neem dan contact op met De Buck Agency, Steenweg 233, 9810 Nazareth, telefonisch via 09 385 46 46 of per mail via amarant@debuckagency.com.